Zobrazit minimální záznam

The tiny little town of Palermo is setting asleep. The specifics of a Sicilian detective story using the confrontation and comparison of criminal novels by Andrea Camilleri and Leonardo Sciascia
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorMalá, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-04-06T12:36:20Z
dc.date.available2017-04-06T12:36:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13563
dc.description.abstractDetektivní žánr vznikl už v polovině 19. století, ale nezdá se, že by mu docházel dech. Právě naopak, na literární scéně se objevují stále noví autoři a mnozí z nich dokáží i tolika pravidly svázaný žánr jako je detektivka zajímavě ozvláštnit. Detektivka je také většinou úzce svázána s prostředím, v němž se odehrává. Tato práce si klade za úkol zjistit, zda existují jasná specifika pro sicilskou detektivku. Vybrali jsme si dva autory, jejichž detektivky jsme podrobili podrobnějšímu rozboru. Prvním je Leonardo Sciascia, který rozhodně není typický autor detektivek, ale jeho dva romány II giorno della civetta a A ciascuno il suo vzbudily nejen pozornost kritiků a čtenářů, pokud jde o problémy spojené s mafií, ale jsou i novátorské z hlediska žánru. Druhým nemůže být nikdo jiný než v současnosti asi nejpopulárnější italský spisovatel Andrea Camilleri. Také v jeho případě jsme si zvolili k analýze dva zjeho prvních románů Laforma dell'acqua a II cane di terracotta. Práce je rozdělena na dvě větší části, z nichž ta první je obecnějšího rázu. V její první kapitole krátce načrtáváme historii detektivního žánru ajeho charakteristiku. Detektivka je žánr milovaný i zatracovaný, tak se podíváme na argumenty jejich apologetů i odpůrců. Uvádíme také možná rozdělení, jednak na detektivku evropskou a anglosaskou, k němuž...cs_CZ
dc.description.abstractThe detective genre originated in the first half of the 19th century and it does not seem to be loosing its pace. On the contrary, new authors have been occurring, bringing new rules and attitudes to the classical formo Detective novel is usually c10sely connected to the settings it describes. The aim ofthis thesis is to find out specific features ofthe Sicilian detective novel. We have chosen two authors and their works for a detailed analysis: Leonardo Sciascia and his novels II giorno della civefta and A ciascuno il suo and Andrea Cami11eri and his La forma dell' acqua and II cane di terracofta. The thesis has two parts. Part one has three chapters: in first chapter we deal with the history of detective novel, the European detective style and the Anglo - Saxon style, or the classical and American detective stories. ln chapter two, we focus on the isle of Sicily, its history and the unique character of its inhabitants and their culture. ln the final chapter, we pay attention to the works of the most famous Sicilian writer Luigi Pirandello e. g.Ilfu Maftia Pascal or Cosi e (se vi pare) , his search for reality, human identity and the relativity ofthe truth, all ofwhich occur in Sicilian detective stories.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleMěstečko Palermo usíná. Specifika sicilské detektivky s využitím konfrontace a srovnání kriminálních románů Andrey Camilleriho a Leonarda Sciasciics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-21
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27714
dc.title.translatedThe tiny little town of Palermo is setting asleep. The specifics of a Sicilian detective story using the confrontation and comparison of criminal novels by Andrea Camilleri and Leonardo Sciasciaen_US
dc.contributor.refereePelán, Jiří
dc.identifier.aleph000827454
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalian Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDetektivní žánr vznikl už v polovině 19. století, ale nezdá se, že by mu docházel dech. Právě naopak, na literární scéně se objevují stále noví autoři a mnozí z nich dokáží i tolika pravidly svázaný žánr jako je detektivka zajímavě ozvláštnit. Detektivka je také většinou úzce svázána s prostředím, v němž se odehrává. Tato práce si klade za úkol zjistit, zda existují jasná specifika pro sicilskou detektivku. Vybrali jsme si dva autory, jejichž detektivky jsme podrobili podrobnějšímu rozboru. Prvním je Leonardo Sciascia, který rozhodně není typický autor detektivek, ale jeho dva romány II giorno della civetta a A ciascuno il suo vzbudily nejen pozornost kritiků a čtenářů, pokud jde o problémy spojené s mafií, ale jsou i novátorské z hlediska žánru. Druhým nemůže být nikdo jiný než v současnosti asi nejpopulárnější italský spisovatel Andrea Camilleri. Také v jeho případě jsme si zvolili k analýze dva zjeho prvních románů Laforma dell'acqua a II cane di terracotta. Práce je rozdělena na dvě větší části, z nichž ta první je obecnějšího rázu. V její první kapitole krátce načrtáváme historii detektivního žánru ajeho charakteristiku. Detektivka je žánr milovaný i zatracovaný, tak se podíváme na argumenty jejich apologetů i odpůrců. Uvádíme také možná rozdělení, jednak na detektivku evropskou a anglosaskou, k němuž...cs_CZ
uk.abstract.enThe detective genre originated in the first half of the 19th century and it does not seem to be loosing its pace. On the contrary, new authors have been occurring, bringing new rules and attitudes to the classical formo Detective novel is usually c10sely connected to the settings it describes. The aim ofthis thesis is to find out specific features ofthe Sicilian detective novel. We have chosen two authors and their works for a detailed analysis: Leonardo Sciascia and his novels II giorno della civefta and A ciascuno il suo and Andrea Cami11eri and his La forma dell' acqua and II cane di terracofta. The thesis has two parts. Part one has three chapters: in first chapter we deal with the history of detective novel, the European detective style and the Anglo - Saxon style, or the classical and American detective stories. ln chapter two, we focus on the isle of Sicily, its history and the unique character of its inhabitants and their culture. ln the final chapter, we pay attention to the works of the most famous Sicilian writer Luigi Pirandello e. g.Ilfu Maftia Pascal or Cosi e (se vi pare) , his search for reality, human identity and the relativity ofthe truth, all ofwhich occur in Sicilian detective stories.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990008274540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV