Vítězslava Kaprálová - hledání vlastní cesty : Partita pro smyčcový orchestr a klavír op. 20, Koncert pro housle, klarinet a orchestr op. 21
Vítězslava Kaprálová - searching for one's own way: Partita for a string orchestra and piano op. 20, Concerto for violin, clarinet and orchestra op. 21
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13455Identifiers
Study Information System: 36227
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Gabrielová, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Music Studies
Department
Institute of Musicology
Date of defense
20. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Zaverem bych chtela pripomenout otazky polozene v uvodni kapitole, ktere tvorily zakladni osu me prace, a zaroveii strucne shrnout odpovedi na tyto otazky, jak se mi v jednotlivych kapitolach vyjevily. Prve dye analyticke kapitoly se zamerovaly predevsim na popis jednotlivych kompozicnich aspektu Partity a Concertina a snazila jsem se v nich postihnout otazku, ktere prvky, jak a proc se v kompozicni praci techto del menily. Lze rici, ze se v pripade obou del nejednalo ani tak 0 zasadni zmeny jednotlivych aspektu hudebni reCi, jako spiSe 0 otazku hledani noveho tvarovani hudebniho materiaIu. Meni se tedy oproti predchozim skladbam predevsim zakladni pristup k formotvomym principum. Pro vnitfui organismus techto del prestava byt smerodatna kontrastnost temat, periodicita a symetricnost v utvareni hudebnich myslenek Ci vetSich hudebnich useku. Kapralova naleza v kompozicnim stylu Bohuslava Martinu odpoved' na sve hledani konzistentni, sevrene a vyvazene formy, ktera zaroveii dovoluje, a je tim primo podminena, volnou a bohatou vnitfui praci s tematem, motivem Ci bui'ikou, jakozto zakladnim organickym materiaIem, z nehoz cela forma vyrusta. Ze srovnavaci analyzy treti kapitoly pak vyplyva, do jake miry je Partita bezprostrednim odrazem kompozicni prace Bohuslava Martinu, a zaroveii nakolik si v naslednem...
Univerzita Karlova Filozoficka fakulta Ustav hudebni vedy Obor: Hudebni veda Diplomova prace Autor: Michaela Janouskova Vitezslava Kapnilova - hledani vlastni cesty Partita pro klavir a smyccovy- orchestr Ope 20 Concertino pro housle, klarinet a orchestr Ope 21 Praze Knihovna ustavu hlldebni Filozoficke faku mlm. J. Palsons 2, Prana 11638 Vedouci diplomove prace: Prof. PhDr. MgA. Milan SlavickJ Oponent diplomove prace: Prof PhDr. Jarmila Gabrielova esc. Datum odevzdani diplomove prace: srpen 2007 Uvod Kapitola III OBSAH Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 Kapitola 112 Partita pro smyccory orchestr a klavir Ope 20 - analyza Kapitola 1111 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 Kapitola 1112 Concertino pro housIe, klarinet a orchestr Ope 21 - analyza Kapitola III s. 1 - 3 s. 4-7 s.8 - 27 s. 28 - 33 s. 34 - 50 s. 51- 67 Tre Ricercari Bohusiava Martinu a jejich vliv na utvareni noveho ryrazu orchestrainich del VitezsIavy Kapralove Kapitola IV s. 68 - 74 Partita a Concertino v kontextu del VitezsIavy Kapralove Zaver s. 75 - 76 Literatura s. 77 - 78 Pfilohy s. 79 - 89 Prohlasuji, ze jsem diplomovou praci vypracovala samostatne a pouzila vYhradne citovanych pramenu. Souhlasim s pujcovarnm teto pnice ke studijnim ucelum. Uvod Jak napovida jiz sam nazev, bude rna prace venovana skladatelce...