Tištěná média jako zprostředkovatel vlivu PR
The press as the way of communicating influence of PR
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13194Identifikátory
SIS: 56358
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bystřický, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
21. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce vychází jak z oblasti teorie médií, tak z marketingu a sociologie. Cílem je ukázat, že je vliv Public relations v tištěných médiích prokazatelný a že je možné objevit stejné vlivy v médiích pro různé cílové skupiny. První část práce je zaměřena teoreticky a věnuje se médiím, vybraným teoriím vlivu médií, přehledu mediálního tištěného trhu v ČR a samotnému Public relations, které autorka zasazuje do širších marketingových souvislostí. Druhou, praktickou část práce tvoří zaprvé ukázka vlivu Public relations navazujícího na dvě vybrané tiskové konference (autorka měla osobní přístup k informacím), a zadruhé hledání jeho působení v rámci dvou vybraných ženských časopisů zaměřených na životní styl, neboť tyto měsíčníky obsahují ve velké míře tzv. produktové Public relations, které je dobře rozpoznatelné i v případě, že nejsou k dispozici všechny informace určené pro média.
Based on media theories, marketing and sociology studies, this master's thesis aims to prove that Public Relations affect the press and the same influences might be revealed in a variety of media addressing different target groups. The theoretical part focuses on some of the theories of media effects and the broad issue of PR which is placed into a broader marketing context. The practical part of the thesis is based on analysing PR influences in press releases and women lifestyle magazines.