Simulátor motokrosu
Scramble simulator
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12976Identifiers
Study Information System: 46494
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Hladík, Milan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
11. 9. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem práce je implementace gra fické hry simulující jízdu motokrosového jezdce. Uživatel ovládá fi gurku na motorce tak, aby se dostal ze startu do cíle za co nejkratší čas. Sbírá přitom kontrolní předměty rozmístěné po trati a nesmí narazit hlavou do terénu. Tratě, složené z polygonů, je možné vytvářet a editovat pomocí editoru tratí, který je součástí programu. Kromě hry jednoho hráče je k dispozici hra více hráčů na jednom počítači i po síti ve čtyřech růzých režimech. Mimoto lze jednotlivé jízdy ukládat a následně si je přehrávat. Zobrazování scény z bočního pohledu využívá knihovnu OpenGL. Program je implementován pro platformu Win32.
The work aims to implement a graphic game simulating motocross ride. The player controls a motorbike rider and tries to get him from start to nish as quickly as possible. He has to collect checkpoints laid out along a track without striking his head against the ground. Tracks composed of polygons can be created and edited in included track editor. In addition to single-player game there are also four di erent multiplayer game modes to be played on one or mulitple computers. It is possibile to replay previously saved ride recordings. The scene is displayed as a side view and is rendered using OpenGL library. The program is implemented on Win32 platform.