Zobrazit minimální záznam

Altarpiece from Znojmo. Visual culture in the Danube
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorBartuňková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-08-03T07:50:04Z
dc.date.available2021-08-03T07:50:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128050
dc.description.abstractKlíčová slova Znojemský oltář, Znojmo, Kostel sv. Mikuláše, Nizozemský realismus, Jakob Kaschauer Abstrakt Diplomová práce se zabývá Znojemským oltářem dílem z přelomu 30.-40. let 15. století, vystaveným v Rakouské galerii ve Vídni a je záměrně rozdělena do dvou tematických okruhů. Prvním okruhem je kritické hodnocení dosavadní literatury. Druhý okruh je pak interpretační roviny, kde je Znojemský oltář hodnocen z hlediska jeho specifické výtvarné a vizuální hodnoty svázané svou komplexností s teologickým programem a s jeho socio-kulturním prostředím kam byl oltář určen: Kostel sv. Mikuláše ve Znojmě. Znojemský oltář je také hodnocen z pohledu jeho předpokládaného objednavatele vévody potažmo krále Albrechta V. Habsburského. Hodnoceny jsou motivy jeho objednávky včetně výběru řezbářského dílenského provozu pocházejícího z uměleckého prostředí Bavorska, který doplnila domácí malířská díla pocházející z Vídně. Z hlediska uměleckého stylu je, jak malířský, tak sochařský projev oltáře kontextualizován s bavorskou a vídeňskou produkcí. Kritice je podroben vztah k malířské tvorbě Mistra Fridrichova oltáře a tvorbě sochařské Jakoba Kaschauera.cs_CZ
dc.description.abstractKeywords The Znojmo altarpiece, Znojmo, Church of St. Michael, Dutch realism, Jakob Kaschauer Abstract This diploma thesis deals with the Znojmo Altarpiece, dated from 1430-1440 and now being exhibited in the Austrian Gallery Belvedere. Thesis is intentionally devided into two topics. The first one is the critical evaluation of the present literature, the second topic interprets the Znojmo Altarpiece itself. This evaluation is based on a specific fine art and visual value of the altarpiece connected to its sociocultural environment for which it was made for: the Church of St. Nicolas in Znojmo city. The complexity of the theologial program of the piece is also analysed, as well as its connection to a supposed donor, Duke Albrecht II. of Germany of the House of Habsurg. Thesis deals with the motives of duke's order including the choice of the carving workshop originated in the artistic environment of Bavaria, which was completed by the domestic Viennese painting workshop. In terms of its artistic style, both the painting and carving style of the alterpiece are putting into context of the Bavarian and Viennese contemporary production. The relationship between the origins of the Znojmo Altarpiece and the painting work of the Master of the Fridrich Altarpiece and the sculptural work of Jakob Kaschauer are also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectZnojemský oltář|Znojmo|Kostel sv. Mikuláše|Nizozemský realismus|Jakob Kaschauercs_CZ
dc.subjectThe Znojmo Altarpiece|Znojmo|St. Nicholas Church|Dutch realism|Jakob Kaschaueren_US
dc.titleZnojemský oltář. Vizuální kultura v Podunají.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-16
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202413
dc.title.translatedAltarpiece from Znojmo. Visual culture in the Danubeen_US
dc.contributor.refereeKlípa, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csKlíčová slova Znojemský oltář, Znojmo, Kostel sv. Mikuláše, Nizozemský realismus, Jakob Kaschauer Abstrakt Diplomová práce se zabývá Znojemským oltářem dílem z přelomu 30.-40. let 15. století, vystaveným v Rakouské galerii ve Vídni a je záměrně rozdělena do dvou tematických okruhů. Prvním okruhem je kritické hodnocení dosavadní literatury. Druhý okruh je pak interpretační roviny, kde je Znojemský oltář hodnocen z hlediska jeho specifické výtvarné a vizuální hodnoty svázané svou komplexností s teologickým programem a s jeho socio-kulturním prostředím kam byl oltář určen: Kostel sv. Mikuláše ve Znojmě. Znojemský oltář je také hodnocen z pohledu jeho předpokládaného objednavatele vévody potažmo krále Albrechta V. Habsburského. Hodnoceny jsou motivy jeho objednávky včetně výběru řezbářského dílenského provozu pocházejícího z uměleckého prostředí Bavorska, který doplnila domácí malířská díla pocházející z Vídně. Z hlediska uměleckého stylu je, jak malířský, tak sochařský projev oltáře kontextualizován s bavorskou a vídeňskou produkcí. Kritice je podroben vztah k malířské tvorbě Mistra Fridrichova oltáře a tvorbě sochařské Jakoba Kaschauera.cs_CZ
uk.abstract.enKeywords The Znojmo altarpiece, Znojmo, Church of St. Michael, Dutch realism, Jakob Kaschauer Abstract This diploma thesis deals with the Znojmo Altarpiece, dated from 1430-1440 and now being exhibited in the Austrian Gallery Belvedere. Thesis is intentionally devided into two topics. The first one is the critical evaluation of the present literature, the second topic interprets the Znojmo Altarpiece itself. This evaluation is based on a specific fine art and visual value of the altarpiece connected to its sociocultural environment for which it was made for: the Church of St. Nicolas in Znojmo city. The complexity of the theologial program of the piece is also analysed, as well as its connection to a supposed donor, Duke Albrecht II. of Germany of the House of Habsurg. Thesis deals with the motives of duke's order including the choice of the carving workshop originated in the artistic environment of Bavaria, which was completed by the domestic Viennese painting workshop. In terms of its artistic style, both the painting and carving style of the alterpiece are putting into context of the Bavarian and Viennese contemporary production. The relationship between the origins of the Znojmo Altarpiece and the painting work of the Master of the Fridrich Altarpiece and the sculptural work of Jakob Kaschauer are also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV