Lekce Informační gramotnosti zaměřené na osoby s mentálním handicapem
Information literacy lessons focused on people with intellectual disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128048Identifikátory
SIS: 191218
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slussareff, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
21. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Lekce informační gramotnosti|mentální retardace|knihovny|osoby se specifickými potřebami|osoby s mentálním postiženímKlíčová slova (anglicky)
Lectures of information literacy|mental retardation|libraries|people with special needs|people with intellecual dissabilitiesDiplomová práce "Lekce informační gramotnosti a osoby s mentálním postižením v knihovnách České republiky" přináší kromě vymezení základních pojmů v oblasti mentálního postižení a informační gramotnosti, jejich vzájemný kontext v oblasti informačního vzdělávání. Dále předkládá výsledky dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na zmapování služeb osobám s mentálním postižením v knihovnách v České republice a přináší návrh na komplexní řešení poskytování těchto služeb v České republice.
The diploma thesis "Information literacy lessons and persons with mental disabilities in libraries of the Czech Republic" brings besides the basic concepts in the mental disablilities and information literacy field also their mutual context in the information education field. Further it presents results of the questionnaire survey, which focused on mapping of services for persons with mental disabilities in libraries in the Czech Republic and it brings a concept of a complex solution to providing these services in the Czech Republic.
