Show simple item record

Learnability of ethics: is it possible to acquire a virtue?
dc.contributor.advisorSousedík, Prokop
dc.creatorLovětínský, Petr
dc.date.accessioned2021-07-27T10:02:24Z
dc.date.available2021-07-27T10:02:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127993
dc.description.abstractUčitelnost etiky: je možné se naučit ctnosti? Klíčová slova: etika, ctnost, učení, učitelnost, vědění, jednání Tato diplomová práce se zaměřuje na oblast etiky ctností jakožto jednoho z hlavních proudů praktické filosofie a na téma možnosti se ctnosti naučit nebo ji jiným způsobem získat. V úvodu představuje kontext a východisko svého tématu a vedle toho základní kritéria, podle kterých bude posuzovat odpověď na hlavní otázku. Následně přináší také obecný popis principů, na kterých stojí etika ctností. V dalších dvou hlavních kapitolách se věnuje popisu pojetí ctností u dvou nejvýznamnějších představitelů tohoto druhu morální filosofie, tedy Platóna a Aristotela. Tento popis je u obou autorů stavěn s ohledem na ty aspekty ctnosti, které jsou styčnými body s možností a způsobem jejich učení. V další části je pak uvedeno několik dalších příkladů pohledu na obě popsané koncepce z hlediska učitelnosti ctnosti. Závěr pak shrnuje popsané aspekty ctnosti, jakým způsobem se dotýkají učitelnosti a zda splňují požadavky stanovené v úvodu práce.cs_CZ
dc.description.abstractLearnability of ethics: is it possible to acquire a virtue? Key words: ethics, virtue, learning, learnability, knowledge, practice This diploma thesis is focused on the field of virtue ethics as one of the main branches of the practical philosophy and on the theme of the possibility to learn or acquire a virtue. In the introduction part, it presents the context and the basis of the theme and besides that also the fundamental criteria, by which the outcome of the thesis and the main question will be assessed. Then a general description of the main principles of the virtue ethics is introduced. The next two main chapters are devoted to the description of the approach to this kind of moral philosophy in the works of it's two most significant representatives, Plato and Aristotle. This description is held with the idea to stress those aspects of virtue, that are in connection with the possibility and forms of learning it. The next chapter brings several more examples of the opinion about both introduces conceptions from the viewpoint of the learnability of virtue. The conclusion then summarizes the described features of the virtue, in what way they connect with the idea of learnability and if they meet the criteria set at the beginning of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectctnostcs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectučitelnostcs_CZ
dc.subjectvěděnícs_CZ
dc.subjectjednánícs_CZ
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectvirtueen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectlearnabilityen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectpracticeen_US
dc.titleUčitelnost etiky: je možné se naučit ctnosti?cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-01
dc.description.departmentDepartment of systematic Theology and Philosophyen_US
dc.description.departmentKatedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId205854
dc.title.translatedLearnability of ethics: is it possible to acquire a virtue?en_US
dc.contributor.refereeFošum, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Katedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Department of systematic Theology and Philosophyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csUčitelnost etiky: je možné se naučit ctnosti? Klíčová slova: etika, ctnost, učení, učitelnost, vědění, jednání Tato diplomová práce se zaměřuje na oblast etiky ctností jakožto jednoho z hlavních proudů praktické filosofie a na téma možnosti se ctnosti naučit nebo ji jiným způsobem získat. V úvodu představuje kontext a východisko svého tématu a vedle toho základní kritéria, podle kterých bude posuzovat odpověď na hlavní otázku. Následně přináší také obecný popis principů, na kterých stojí etika ctností. V dalších dvou hlavních kapitolách se věnuje popisu pojetí ctností u dvou nejvýznamnějších představitelů tohoto druhu morální filosofie, tedy Platóna a Aristotela. Tento popis je u obou autorů stavěn s ohledem na ty aspekty ctnosti, které jsou styčnými body s možností a způsobem jejich učení. V další části je pak uvedeno několik dalších příkladů pohledu na obě popsané koncepce z hlediska učitelnosti ctnosti. Závěr pak shrnuje popsané aspekty ctnosti, jakým způsobem se dotýkají učitelnosti a zda splňují požadavky stanovené v úvodu práce.cs_CZ
uk.abstract.enLearnability of ethics: is it possible to acquire a virtue? Key words: ethics, virtue, learning, learnability, knowledge, practice This diploma thesis is focused on the field of virtue ethics as one of the main branches of the practical philosophy and on the theme of the possibility to learn or acquire a virtue. In the introduction part, it presents the context and the basis of the theme and besides that also the fundamental criteria, by which the outcome of the thesis and the main question will be assessed. Then a general description of the main principles of the virtue ethics is introduced. The next two main chapters are devoted to the description of the approach to this kind of moral philosophy in the works of it's two most significant representatives, Plato and Aristotle. This description is held with the idea to stress those aspects of virtue, that are in connection with the possibility and forms of learning it. The next chapter brings several more examples of the opinion about both introduces conceptions from the viewpoint of the learnability of virtue. The conclusion then summarizes the described features of the virtue, in what way they connect with the idea of learnability and if they meet the criteria set at the beginning of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV