Design onboardingu pro kooperativní video hru
Design of onboarding for a cooperative video game
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127808Identifiers
Study Information System: 228155
Collections
- Kvalifikační práce [11322]
Author
Advisor
Referee
Černý, Vojtěch
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Graphics and Game Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
29. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Tutoriál|učení|herní zážitek|přístupnost|video hraKeywords (English)
Tutorial|video game|onboarding|education|accessibility|game experienceVýukové úrovně jsou podstatnou součástí video her, přitom na ně ale při vývoji není kladen dostatečný důraz. Tato práce přináší rešerši literatury týkající se návrhu tuto- riálů a propojuje informace z privátního sektoru i z akademické sféry, které organizuje do přehledného souboru pravidel. Na základě těchto poznatků byla následně navržena výuková úroveň pro kooperativní hru pro dva hráče Silicomrades. Tutoriál byl navržen a implementován ve dvou verzích, vycházejících z jednoho z rozporů identifikovaných při analýze současného vědění - zda je při výuce vhodnější použití přístupu Scaffoldingu (předávání informací rovnou) a nebo Just in time (předávání informací až ve chvíli, kdy hráč neví, co má dělat). Tyto dvě verze byly následně podrobeny experimentu (n = 28) za účelem ověření hypotéz ohledně vzájemných rozdílů. Účastníci experimentu byli vy- staveni jedné z verzí tutoriálu a následně byl jejich výkon změřen ve třetí úrovni hry. V shromážděných datech se nepodařilo zjistit žádnou dostatečně statisticky významnou změnu, ale výsledky naznačují výhody přístupu Scaffoldingu nejen vzhledem k výkonu hráčů, ale i výslednému subjektivnímu zážitku ze hry. Na závěr byl vybrán vhodnější přístup k předávání informací, navržená úroveň byla upravena dle zpětné vazby a byly uvedeny možné směry budoucích výzkumů. 1
Tutorial missions are an essential part of video games. However, their significance is often not emphasized enough during development. This thesis presents a review of the literature related to tutorial design and combines information from the private sector and the academic sphere. The analysis outcome was organized into a clear set of rules. A tuto- rial mission for the cooperative game Silicomrades was designed based on these findings. Two distinct versions of the tutorial were created, centered on one of the conflicts iden- tified during the literature review - whether it is better to use Scaffolding (giving player necessary information right away) for a video game onboarding or Just in time approach (giving player information when he is unsure what to do). An experiment was conducted (n = 28) to identify differences between these two approaches. Participants of the expe- riments played one of the two versions, and then their performance was measured in the specialized mission. None of the experiment findings was of statistical significance, but the results indicated a superiority of the Scaffolding approach (based on the performance and subjective enjoyment). After the experiment, the tutorial mission was refined based on the feedback, and exciting directions for future studies were suggested. 1