Show simple item record

The image of housework in television advertising through gender perspective
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorPozníková, Veronika
dc.date.accessioned2021-07-14T22:31:56Z
dc.date.available2021-07-14T22:31:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127650
dc.description.abstractStereotypizace mužských a ženských rolí je v současné době předmětem mnoha diskuzí v rozličných společenských sférách. Stereotypy jsou hojně využívány v reklamním průmyslu, kde mají za úkol zjednodušit potenciálním zákazníkům ztotožnění se s daným produktem a podpořit image firmy. Výběr vhodného pohlaví pro určitou reklamu závisí na povaze produktu i na cílové skupině. Některé skupiny výrobků jsou genderově více diferenciované než jiné. Příkladnou skupinou jsou produkty určené k úklidu domácnosti, v jejichž reklamách tradičně převažují ženské postavy. Avšak doba, kdy úklidové produkty propagovaly výhradně ženy, je pryč a dnes již není překvapením, když se v reklamě objeví uklízející muž. O přibývajícím počtu postav, které v televizních reklamách vystupují v nestereotypních genderových rolích, se začalo výrazněji hovořit koncem 20. století. Ze sociologického hlediska je genderová role souborem sociálně definovaných behaviorálních norem, odrážejících to, co společnost obvykle od muže či ženy očekává. Z tohoto důvodu je právě zobrazování postav v inverzních genderových pozicích krok správným směrem při snaze O větší genderovou rovnost ve společnosti. Cílem této práce je zjistit, zda jsou reklamy na produkty spojené s úklidem zatížené stereotypním vyobrazením ženy jako hospodyňky a zda lze zaznamenat v...cs_CZ
dc.description.abstractStereotyping of male and female roles is currently the subject of many discussions in various spheres of society. Stereotypes are widely used in the advertising industry, where they aim to make it easier for potential customers to identify with the product and support the company's image. Choosing the right gender for a particular advertisement depends on the nature of the product as well as on the target group. Some product groups are more gender- differentiated than others. An exemplary group are household cleaning products. Related advertisements traditionally show female characters more often than male characters. However, the time when cleaning products were promoted exclusively by women is over and nowadays, men appear in these kinds of advertisements too. The growing number of characters who are portrayed in non-stereotyped gender roles in television commercials began to be discussed more prominently as early as the end of the 20th century. From a sociological point of view, the gender role is a set of socially defined behavioral norms, reflecting what society usually expects from a man or a woman. For this reason, the portrayal of characters in inverse gender positions that is a step in the right direction in the pursuit of greater gender equality in society. The aim of this work is to find out...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderové rolecs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecttelevizní reklamacs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectGender rolesen_US
dc.subjectStereotypesen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectTelevision advertisementen_US
dc.titleObraz domácích prací v televizní reklamě optikou genderucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId223769
dc.title.translatedThe image of housework in television advertising through gender perspectiveen_US
dc.contributor.refereeFousek Krobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStereotypizace mužských a ženských rolí je v současné době předmětem mnoha diskuzí v rozličných společenských sférách. Stereotypy jsou hojně využívány v reklamním průmyslu, kde mají za úkol zjednodušit potenciálním zákazníkům ztotožnění se s daným produktem a podpořit image firmy. Výběr vhodného pohlaví pro určitou reklamu závisí na povaze produktu i na cílové skupině. Některé skupiny výrobků jsou genderově více diferenciované než jiné. Příkladnou skupinou jsou produkty určené k úklidu domácnosti, v jejichž reklamách tradičně převažují ženské postavy. Avšak doba, kdy úklidové produkty propagovaly výhradně ženy, je pryč a dnes již není překvapením, když se v reklamě objeví uklízející muž. O přibývajícím počtu postav, které v televizních reklamách vystupují v nestereotypních genderových rolích, se začalo výrazněji hovořit koncem 20. století. Ze sociologického hlediska je genderová role souborem sociálně definovaných behaviorálních norem, odrážejících to, co společnost obvykle od muže či ženy očekává. Z tohoto důvodu je právě zobrazování postav v inverzních genderových pozicích krok správným směrem při snaze O větší genderovou rovnost ve společnosti. Cílem této práce je zjistit, zda jsou reklamy na produkty spojené s úklidem zatížené stereotypním vyobrazením ženy jako hospodyňky a zda lze zaznamenat v...cs_CZ
uk.abstract.enStereotyping of male and female roles is currently the subject of many discussions in various spheres of society. Stereotypes are widely used in the advertising industry, where they aim to make it easier for potential customers to identify with the product and support the company's image. Choosing the right gender for a particular advertisement depends on the nature of the product as well as on the target group. Some product groups are more gender- differentiated than others. An exemplary group are household cleaning products. Related advertisements traditionally show female characters more often than male characters. However, the time when cleaning products were promoted exclusively by women is over and nowadays, men appear in these kinds of advertisements too. The growing number of characters who are portrayed in non-stereotyped gender roles in television commercials began to be discussed more prominently as early as the end of the 20th century. From a sociological point of view, the gender role is a set of socially defined behavioral norms, reflecting what society usually expects from a man or a woman. For this reason, the portrayal of characters in inverse gender positions that is a step in the right direction in the pursuit of greater gender equality in society. The aim of this work is to find out...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV