Hybridizace konceptu TV stanic na příkladu CNN Prima News
Hybridization of TV channelsˇformat on the case of CNN Prima News
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127507Identifikátory
SIS: 229220
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
globalizace, CNN, CNN International, glokalizace, CNN Prima NEWS, hybridizace, zprávyKlíčová slova (anglicky)
globalisation, CNN, CNN International, glocalisation, CNN Prima NEWS, hybridisation, newsDiplomová práce se zabývá vznikem a adaptací konceptu televize CNN Prima NEWS na českém trhu a jeho možné hybridizace. Expanze globálních mediálních korporací je fenoménem 20. století, jehož vliv přetrval do současnosti. Televizní společnosti zřizují centrály, pobočky či prostřednictvím prodeje licencí oslovují publikum pomocí lokalizovaných stanic. Tato práce přibližuje teorii globalizace se zaměřením na koncepty globální kultury, glokalizace a hybridizace. Standardizací úspěšných vzorců si společnosti posilují postavení na globálním trhu, rozšiřují svůj vliv a v neposlední řadě jde o výnosnou prosperující činnost nevyžadující nepoměrně vysoké náklady. V práci je zachycen příchod licenčního konceptu globální televizní stanice na český mediální trh. Práce rozvíjí spojení globální zpravodajské značky CNN s českou komerční televizí. Tato spojení a odchylky jsou rozpracovány a porovnávány na základě třech konfrontovatelných oblastech. Zároveň je vyhodnoceno, čím se tento koncept vyznačuje a jaké jsou jeho možné formy hybridizace.
The diploma thesis deals with the origin and adaptation of the concept of CNN Prima NEWS on the Czech market and its possible hybridization. The expansion of global media corporations is a phenomenon of the 20th century that affects persisted till present. The television companies set up centers, branches or, through the sale of licenses, reach its audience through localized television stations. This thesis approaches the theory of globalization with a focus on the concepts of global culture, glocalization and hybridization. With standardization of successful patterns the companys strengthen the its positions in the global market, expand their influence and, last but not least, it is a profitable prosperous activity that does not require high costs. The thesis captures the arrival of the licensing concept of a global television station on Czech media market. The thesis develops connection of the global news brand CNN with Czech commercial television. These connections and deviations are elaborated and compared on the basis of three confrontable areas. At the same time, it is evaluated what creates this concept and what are its possible forms of hybridization.