Zobrazit minimální záznam

Addictive behavior in relation to modern technologies and the internet in children of early school age
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorProkešová, Miroslava
dc.date.accessioned2021-07-14T06:53:05Z
dc.date.available2021-07-14T06:53:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/127487
dc.description.abstractVýchodiska: Tato práce se zabývá závislostním chováním ve vztahu k moderním technologiím u dětí v raném školním věku. Moderní technologie jsou součástí života čím dál mladších dětí, ale není úplně známo, jaký vliv má používání těchto technologií na vývoj dítěte, jeho kognitivní nebo sociální schopnosti. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování závislostního chování na moderních technologiích u dětí v raném školním věku. V návaznosti na to, jaké vzorce užívání moderních technologií děti vykazují, jaký názor na používání moderních technologií dětmi má rodič a dítě samotné, a jaký je v těchto dvou názorech rozdíl. Cílem výzkumu bylo i popsat, jaká pravidla či omezení rodiče stanovují v rámci používáním moderních technologií jejich dětmi. Výzkumný soubor: Soubor tvořilo 8 rodičů dětí v raném školním věku i děti samotné. Od každého rodiče jedno dítě ve věku 6-9 let. Výběr byl proveden metodou prostého záměrného (účelového) výběru. Metody: Výzkumná část práce byla provedena kvalitativní formou. Hlavní využitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly nahrány na diktafon a transkripcí převedeny do textové formy. Data byla dále analyzována metodou kódování. Výsledky: Děti v raném školním věku používají nejčastěji mobilní telefon, televizi a počítač ke sledování pořadů, videí a hraní her....cs_CZ
dc.description.abstractIntroduction: This thesis deals with addictive behavior in relation to modern technologies in children of early school age. Modern technologies are part of the lives of ever younger children, but it is not entirely known what effect the use of these technologies has on a child's development at this age, his cognitive or social abilities. Objectives: The aim of this research was to map the addictive behavior on modern technologies in children of early school age. Following the patterns of use of modern technology that children show, what opinion the parent and the child themself have about the use of modern technologies by children, and what is the difference between these two opinions. Also, the aim of this research was to describe what rules or restrictions parents set within the use of modern technologies by their children. Sample: The sample consisted of 8 parents of children of early school age and the children themselves. From each parent one child at age 6-9 years. The selection was made by the method of simple intentional (purposeful) selection. Methods: The research part of this thesis was performed in a qualitative form. The main method used was a semi-structured interview. The interviews were recorded on a dictaphone and transcribed into text. The data were further analyzed by coding...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectzávislostní chovánícs_CZ
dc.subjectbehaviorální závislostcs_CZ
dc.subjectmoderní technologiecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectraný školní věkcs_CZ
dc.subjectaddictive behavioren_US
dc.subjectbehavioral addictionen_US
dc.subjectmodern technologiesen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectearly school ageen_US
dc.titleZávislostní chování ve vztahu k moderním technologiím a internetu u dětí v raném školním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId230604
dc.title.translatedAddictive behavior in relation to modern technologies and the internet in children of early school ageen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Tato práce se zabývá závislostním chováním ve vztahu k moderním technologiím u dětí v raném školním věku. Moderní technologie jsou součástí života čím dál mladších dětí, ale není úplně známo, jaký vliv má používání těchto technologií na vývoj dítěte, jeho kognitivní nebo sociální schopnosti. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo zmapování závislostního chování na moderních technologiích u dětí v raném školním věku. V návaznosti na to, jaké vzorce užívání moderních technologií děti vykazují, jaký názor na používání moderních technologií dětmi má rodič a dítě samotné, a jaký je v těchto dvou názorech rozdíl. Cílem výzkumu bylo i popsat, jaká pravidla či omezení rodiče stanovují v rámci používáním moderních technologií jejich dětmi. Výzkumný soubor: Soubor tvořilo 8 rodičů dětí v raném školním věku i děti samotné. Od každého rodiče jedno dítě ve věku 6-9 let. Výběr byl proveden metodou prostého záměrného (účelového) výběru. Metody: Výzkumná část práce byla provedena kvalitativní formou. Hlavní využitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly nahrány na diktafon a transkripcí převedeny do textové formy. Data byla dále analyzována metodou kódování. Výsledky: Děti v raném školním věku používají nejčastěji mobilní telefon, televizi a počítač ke sledování pořadů, videí a hraní her....cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction: This thesis deals with addictive behavior in relation to modern technologies in children of early school age. Modern technologies are part of the lives of ever younger children, but it is not entirely known what effect the use of these technologies has on a child's development at this age, his cognitive or social abilities. Objectives: The aim of this research was to map the addictive behavior on modern technologies in children of early school age. Following the patterns of use of modern technology that children show, what opinion the parent and the child themself have about the use of modern technologies by children, and what is the difference between these two opinions. Also, the aim of this research was to describe what rules or restrictions parents set within the use of modern technologies by their children. Sample: The sample consisted of 8 parents of children of early school age and the children themselves. From each parent one child at age 6-9 years. The selection was made by the method of simple intentional (purposeful) selection. Methods: The research part of this thesis was performed in a qualitative form. The main method used was a semi-structured interview. The interviews were recorded on a dictaphone and transcribed into text. The data were further analyzed by coding...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV