Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí
Direct presidential election in the Czech media environment
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127478Identifikátory
SIS: 215280
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jiří Drahoš, prezidentské volby, česká média, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jiří Drahoš, presidential elections, Czech media, quantitative content analysisPředkládaná diplomová práce na téma Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí si klade za cíl objasnit, jak vybrané internetové zpravodajské portály (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) referovaly o druhých kolech přímé volby hlavy státu v letech 2013 a 2018. Teoretická část práce je rovna definici teoretických konceptů, jakými jsou mediální obraz, mediální produkt či reprezentace. Rovněž pojednává o okolnostech uzákonění přímé volby prezidenta a z toho plynoucích dopadech na společnost. V analytické části pak budou za pomoci kvantitativní obsahové analýzy zkoumány články z vybraných serverů v konkrétním období, což by ve výsledku mělo mimo jiné objasnit, jakým způsobem se média rozhodla přistoupit k této nové instituci.
The presented diploma thesis on the topic Direct election of the President in the Czech media environment aims to clarify how the selected internet news portals (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) reported on the second rounds of the direct election of the head of state in years 2013 and 2018. The theoretical part of this work focuses on the definition of theoretical concepts, such as media image, media product or representation. It also deals with the factors of the enactment of the direct election of the president and the resulting impact on society. In the analytical part, articles from selected servers in a specific period will be examined with the help of quantitative content analysis, which should, among other things, clarify how the media decided to approach this new institution.