Vzdělávání žáků českých základních škol během koronavirové epidemie - analýza mediálního rámcování
Elementary school education in Czech Republic during new coronavirus epidemic - media framing analysis
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127368Identifiers
Study Information System: 229065
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Čeňková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
22. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
aplikuje koncept mediálního rámcování na konkrétní příklad dvou českých online mediálních platforem. Analýza zkoumá, jakým způsobem zvolená média informovala o vzdělávání na českých základních školách v průběhu první vlny Entman. V teoretické části práce popisuji situaci, v jaké se české školství v březnu 2020 vinou pandemie koronaviru ocitlo. Vysvětluji, jak postupovala vláda a jaké důsledky uzavření škol mělo. Hlavní výzkumnou otázkou práce je, jaké aspekty situace v českém školství ve vymezeném období česká online média selektovala a zdůrazňovala. Cílem výzkumné části práce je zjistit, jaké rámce která média využívala a zda přístupu k
This diploma theses deals with particular example of framing in two Czech online media. The analysis examines how Czech online media covered elementary school education in the Czech Republic during the first wave of coronavirus pandemic in 2020. The theoretical part of this thesis is based on Robert Etman's concept of framing. In the theoretical part, I describe the situation of the Czech education system in March 2020 which was affected by the coronavirus pandemic. I explain the actions taken by the government and the consequences of school closures. The main research question asks what kind of aspects of the affected education system were selected and emphasized by each of the analysed media. The aim of the thesis is to find out what frames each media used and whether there were differences in the approach to the topic between the editors of the two media.