Srovnání leaderů na trhu a jejich přímé konkurence s primárním zaměřením na společnosti Alza.cz a CZC.cz
Comparison of market leaders and their direct competition with the primary focus on Alza.cz and CZC.cz
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127138Identifiers
Study Information System: 230281
Collections
- Kvalifikační práce [14624]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
17. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
lídři a jejich konkurence, srovnávací reklama, branding, positioningKeywords (English)
leaders and their competition, comparative advertising, branding, positioningTato bakalářské práce se zaměřuje na přímé konkurenty leaderů na různých trzích a na jejich marketingové strategie a praktiky. V teoretické části jsou rozebírány důležité faktory značek jako branding a positioning a tyto teoretické termíny jsou prokládány příklady z praxe. Praktická část pak popisuje pomocí hloubkových rozhovorů a analýz marketingovou strategii společnosti CZC.cz, kterou používá proti svému úspěšnějšímu konkurentovi Alza.cz. Cílem práce je zjistit, jestli je profilování do pozice druhé nejúspěšnější firmy v daném segmentu pro značky výhodné a jestli jsou mezi různými odvětvími a strategiemi nějaké spojitosti.
This bachelor thesis focuses on the direct competitors of leaders in various markets and their marketing strategies and practices. In the theoretical part, important factors of brands such as branding and positioning are discussed and these theoretical terms are interspersed with practical examples. The practical part then uses in-depth interviews and analyzes to describe the marketing strategy of CZC.cz, which it uses against its more successful competitor Alza.cz. The goal of the thesis is to find out whether profiling to the position of the second most successful company in a given segment is advantageous for brands and whether there are any connections between different industries and strategies.