Případová studie kampaně Vote Leave k referendu o vystoupení Británie z Evropské unie z pohledu politického marketingu
Case study of Vote Leave campaign from the political marketing perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127123Identifikátory
SIS: 229328
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
17. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
politický marketing, politická komunikace, Vote Leave, kampaň k referendu, nástroje politického marketingu, referendum o členství Spojeného Království v Evropské UniiKlíčová slova (anglicky)
political marketing, political communication, Vote Leave, referendum campaign, instruments of political marketing, referendum on the United Kingdom's membership of the European UnionPředmětem zkoumání bakalářské práce je kampaň Vote Leave, která byla oficiální kampaní pro podporu odchodu Velké Británie z Evropské unie při referendu v roce 2016. Kampaň je zkoumaná v období od května roku 2015 až do 23. června roku 2016. Cílem práce je zjistit, zda byl v rámci kampaně použit politický marketing. K dosažení tohoto cíle je využívána identifikace a deskripce nástrojů politického marketingu. Práce je zpracována metodou jedinečné případové studie. Nejprve se věnuje teorii politického marketingu a nástrojů politického marketingu postavené především na charakteristice Jennifer Lees-Marshment. V praktické části práce popisuje kontext referenda v roce 2016 a britského přístupu k evropské integraci. Dále se pak zabývá jednotlivými nástroji politického marketingu použitými v kampani. Závěr práce konstatuje, že v kampani Vote Leave byl využit politický marketing, a to právě na základě identifikace a popisu vybraných nástrojů politického marketingu, kterými byly průzkum veřejného mínění, focus group, cílení, branding, řízení dobrovolníků, public relations, direct marketing, get out the vote, guerilla a celebrity marketing.
The subject matter of this bachelor's thesis is campaign Vote Leave, which was designated as the official campaign supporting the leave option in the 2016 British referendum concerning the membership of Great Britain in the European Union. The period in which this campaign is studied in the thesis dates from March 2015 to 23. 6. 2016. The aim of this thesis is to ascertain if the campaign used methods of political marketing by identifying and describing instruments of political marketing in the process of the campaign. This bachelor's thesis uses a method of case study. In the theoretical part of the thesis the author describes the theory of political marketing and its instruments, primarily based on theoretical work by Jennifer Lees-Marshment. The practical part of thesis focuses on the context of the 2016 referendum, British attitude towards the European integration and instruments of political marketing that were used by the campaign Vote Leave. The thesis concludes that political marketing was used in the process of campaign Vote Leave. This conclusion is made based on identification and description of selected instruments of political marketing that the campaign used, namely poll, focus group, targeting, branding, volunteer management, public relations, direct marketing, get out the vote,...
