Analýza mediálních výstupů politických stran a jejich kandidátů: Volby do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2017
Analysis of Media Outcomes of Political Parties and Their Candidates: The Election to Chamber of Deputies in 2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127088Identifikátory
SIS: 224951
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Lukáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářské práce se věnuje v úvodu teoretickému vymezení pojmů ekonomický marketing a politický marketing. V druhé části analyzuje komunikace politických subjektů v rámci politické kampaně aplikovatelných do praxe, jedná se zejména o teorii negativní a pozitivní reklamy a jejich možnosti pro použití v rámci politické kampaně. Třetí část teoretické části je věnována normativním modelům politických stran, které rozdělují strany a subjekty dle jejich přístupu ke komunikaci a využití prostředků marketingových nástrojů pro analýzu volebního prostředí. Výzkum je založen na komparativní kvantitativní analýze výstupů vybraných politických stran v rámci definovaných médií a čase. Dataset pro analýzu je zpracován autorem bakalářské práce a zkoumá klíčová témata komunikace a jejich tonalitu v rámci definovaných kategorií. Pro provedení výzkumu byl vybrán model Lees-Marschment, který lze aplikovat na komunikaci v rámci politické kampaně. Výsledky výzkumu jsou aplikovány ve třech krocích. Za prvé se analyzují nejvyšší denní hodnoty komunikace. Ve druhé dochází ke komparaci celkových výsledků analýzy na základě vytvořeného datasetu. Třetí část prezentace výsledků je aplikace modelu Lees-Marschment, který je aplikovatelný na komunikaci stran v rámci předvolební kampaně.
The bachelor's thesis deals in the introduction with the theoretical definition of the terms economic marketing and political marketing. The second part analyzes the communication of political entities within the political campaign applicable in practice, it is mainly the theory of negative and positive advertising and their possibilities for use in the political campaign. The third part of the theoretical part is devoted to normative models of political parties, which divide parties and entities according to their approach to communication and the use of marketing tools for the analysis of the electoral environment. The research is based on a comparative quantitative analysis of the outputs of selected political parties within defined media and time. The dataset for analysis is prepared by the author of the bachelor's thesis and examines the key topics of communication and their tonality within the defined categories. The Lees-Marschment model was chosen to carry out the research, which can be applied to communication within a political campaign. The research results are applied in three steps. First, the highest daily communication values are analyzed. In the second, the overall results of the analysis are compared on the basis of the created dataset. The third part of the presentation of results...
