The Phenomenon of Binge-Watching from the Perspective of Uses and Gratifications Theory
Fenomén binge-watchingu z pohledu teorie užití a uspokojení
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126925Identifikátory
SIS: 215466
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
binge-watching, teorie užití a uspokojení, Netflix, TV, nová média, motivace, tematická analýzaKlíčová slova (anglicky)
binge-watching, uses and gratifications theory, Netflix, TV, new media, motivation, thematic analysisCílem této bakalářská práce je analyzovat binge-watching pomocí teorie užití a uspokojení a zjistit, co lidi k binge-watchingu motivuje. Teoretická část práce poskytuje teoretické pozadí pro analýzu modelu chování zvaného binge-watching, představuje definice streamingových služeb a binge-watchingu, a prezentuje teoretické základy teorie užití a uspokojení. Poté tato práce představuje stávající výzkum užití a uspokojení televize a nových médií, jelikož se ukázal být relevantní v předchozích studiích užití a uspokojení binge-watchingu. Dále tato práce pojednává o různých přístupech, které vědci zvolili při analýze užití a uspokojení binge- watchingu. V rámci empirické analýzy si autorka klade dvě výzkumné otázky zabývající se technologickými a psychologickými faktory binge- watchingu. Tato práce se na ně pokouší odpovědět pomocí tematické analýzy dat získaných z hloubkových rozhovorů o tom, co motivuje lidi k binge-watchingu.
This bachelor's thesis aims to analyze binge-watching with the help of uses and gratifications theory and discover what motivates people to binge-watch. The literature review provides the necessary theoretical background for analyzing binge-watching behavior. It presents the definitions of streaming services and binge-watching as well as the theoretical basis of uses and gratifications theory. Then, this thesis introduces the existing research on uses and gratifications of TV and new media consumption, which have both proven to be relevant in the previous binge-watching studies. After that, this thesis discusses different approaches researchers have taken to analyze the uses and gratifications of binge-watching. In the empirical analysis, the thesis poses two research questions regarding the technological and psychological drivers of binge- watching. The thesis attempts to answer those questions by doing a thematic analysis of in-depth interviews where respondents share what features or psychological needs motivate them to binge-watch.