Show simple item record

Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost jejich dětí
dc.contributor.advisorPertold-Gebicka, Barbara
dc.creatorKantová, Klára
dc.date.accessioned2021-07-07T10:03:31Z
dc.date.available2021-07-07T10:03:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126872
dc.description.abstractSpolečné trávení času je pro blaho rodiny více než důležité, zejména v dnešní rychlé moderní době. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi angažovaností rodičů do života svých dětí a výsledky dětí dosažené na střední škole. Dále zkoumá dopad překročení limitu mládeží na jejich dosažené vzdělání. Výsledek vzdělávání je reprezentován binární proměnnou, která označuje, zda respon- dent dokončil střední školu či nikoli. Výsledky většinou splňují naše očekávání. Výsledky podporují hypotézu pozitivního vlivu na výsledek vzdělání dítěte s vyšším zapojením rodičů a negativního vlivu, když dítě překročí limit. Přek- vapivé jsou výsledky z regresí, které používají proměnné pro nastavení limitů rodiči. Výsledky naznačují, že očekávaná pravděpodobnost dokončení střední školy klesá, když má dítě vyšší počet limitů. K odhadu kauzálních efektů zapo- jení rodičů jsme použili párování pomocí propensity skóre a logistickou regresi. Klasifikace JEL I21, J12, J13 Klíčová slova vzdělání, děti, rodina, angažovanost rodičů Název práce Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost je- jich dětícs_CZ
dc.description.abstractSpending time together is more than important for family's well-being, espe- cially in the fast pace of modern days. This Master's thesis presents a research of the relationship between parental involvement in children's lives and their educational outcome. Additionally, it explores the impact of limit breaking by youths on their educational attainment. The educational outcome is repre- sented by a binary variable denoting whether the respondent completed high school or not. The results mostly meet our expectations. The hypotheses of the positive effect on child's educational outcome with higher parental involvement and negative effect with presence of limit breaking are supported by the re- sults. What is surprising are the signs of the results from the regressions using the limit setting variables. The results suggest that the expected probability of completing high school decreases with higher parental limit setting. To es- timate causal treatment effects, we used a subclassification on the propensity score and a simple logistic regression. JEL Classification I21, J12, J13 Keywords education, children, family, parental involve- ment Title How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Childrenen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectangažovanost rodičůcs_CZ
dc.subjectATUScs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectparental involvementen_US
dc.subjectATUSen_US
dc.titleHow Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Childrenen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-16
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId226331
dc.title.translatedJak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost jejich dětícs_CZ
dc.contributor.refereeBauer, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSpolečné trávení času je pro blaho rodiny více než důležité, zejména v dnešní rychlé moderní době. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi angažovaností rodičů do života svých dětí a výsledky dětí dosažené na střední škole. Dále zkoumá dopad překročení limitu mládeží na jejich dosažené vzdělání. Výsledek vzdělávání je reprezentován binární proměnnou, která označuje, zda respon- dent dokončil střední školu či nikoli. Výsledky většinou splňují naše očekávání. Výsledky podporují hypotézu pozitivního vlivu na výsledek vzdělání dítěte s vyšším zapojením rodičů a negativního vlivu, když dítě překročí limit. Přek- vapivé jsou výsledky z regresí, které používají proměnné pro nastavení limitů rodiči. Výsledky naznačují, že očekávaná pravděpodobnost dokončení střední školy klesá, když má dítě vyšší počet limitů. K odhadu kauzálních efektů zapo- jení rodičů jsme použili párování pomocí propensity skóre a logistickou regresi. Klasifikace JEL I21, J12, J13 Klíčová slova vzdělání, děti, rodina, angažovanost rodičů Název práce Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost je- jich dětícs_CZ
uk.abstract.enSpending time together is more than important for family's well-being, espe- cially in the fast pace of modern days. This Master's thesis presents a research of the relationship between parental involvement in children's lives and their educational outcome. Additionally, it explores the impact of limit breaking by youths on their educational attainment. The educational outcome is repre- sented by a binary variable denoting whether the respondent completed high school or not. The results mostly meet our expectations. The hypotheses of the positive effect on child's educational outcome with higher parental involvement and negative effect with presence of limit breaking are supported by the re- sults. What is surprising are the signs of the results from the regressions using the limit setting variables. The results suggest that the expected probability of completing high school decreases with higher parental limit setting. To es- timate causal treatment effects, we used a subclassification on the propensity score and a simple logistic regression. JEL Classification I21, J12, J13 Keywords education, children, family, parental involve- ment Title How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Childrenen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV