dc.contributor.advisor | Pertold-Gebicka, Barbara | |
dc.creator | Kantová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-07-07T10:03:31Z | |
dc.date.available | 2021-07-07T10:03:31Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/126872 | |
dc.description.abstract | Společné trávení času je pro blaho rodiny více než důležité, zejména v dnešní rychlé moderní době. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi angažovaností rodičů do života svých dětí a výsledky dětí dosažené na střední škole. Dále zkoumá dopad překročení limitu mládeží na jejich dosažené vzdělání. Výsledek vzdělávání je reprezentován binární proměnnou, která označuje, zda respon- dent dokončil střední školu či nikoli. Výsledky většinou splňují naše očekávání. Výsledky podporují hypotézu pozitivního vlivu na výsledek vzdělání dítěte s vyšším zapojením rodičů a negativního vlivu, když dítě překročí limit. Přek- vapivé jsou výsledky z regresí, které používají proměnné pro nastavení limitů rodiči. Výsledky naznačují, že očekávaná pravděpodobnost dokončení střední školy klesá, když má dítě vyšší počet limitů. K odhadu kauzálních efektů zapo- jení rodičů jsme použili párování pomocí propensity skóre a logistickou regresi. Klasifikace JEL I21, J12, J13 Klíčová slova vzdělání, děti, rodina, angažovanost rodičů Název práce Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost je- jich dětí | cs_CZ |
dc.description.abstract | Spending time together is more than important for family's well-being, espe- cially in the fast pace of modern days. This Master's thesis presents a research of the relationship between parental involvement in children's lives and their educational outcome. Additionally, it explores the impact of limit breaking by youths on their educational attainment. The educational outcome is repre- sented by a binary variable denoting whether the respondent completed high school or not. The results mostly meet our expectations. The hypotheses of the positive effect on child's educational outcome with higher parental involvement and negative effect with presence of limit breaking are supported by the re- sults. What is surprising are the signs of the results from the regressions using the limit setting variables. The results suggest that the expected probability of completing high school decreases with higher parental limit setting. To es- timate causal treatment effects, we used a subclassification on the propensity score and a simple logistic regression. JEL Classification I21, J12, J13 Keywords education, children, family, parental involve- ment Title How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Children | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | angažovanost rodičů | cs_CZ |
dc.subject | ATUS | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | parental involvement | en_US |
dc.subject | ATUS | en_US |
dc.title | How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Children | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-06-16 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 226331 | |
dc.title.translated | Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost jejich dětí | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Bauer, Michal | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Společné trávení času je pro blaho rodiny více než důležité, zejména v dnešní rychlé moderní době. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi angažovaností rodičů do života svých dětí a výsledky dětí dosažené na střední škole. Dále zkoumá dopad překročení limitu mládeží na jejich dosažené vzdělání. Výsledek vzdělávání je reprezentován binární proměnnou, která označuje, zda respon- dent dokončil střední školu či nikoli. Výsledky většinou splňují naše očekávání. Výsledky podporují hypotézu pozitivního vlivu na výsledek vzdělání dítěte s vyšším zapojením rodičů a negativního vlivu, když dítě překročí limit. Přek- vapivé jsou výsledky z regresí, které používají proměnné pro nastavení limitů rodiči. Výsledky naznačují, že očekávaná pravděpodobnost dokončení střední školy klesá, když má dítě vyšší počet limitů. K odhadu kauzálních efektů zapo- jení rodičů jsme použili párování pomocí propensity skóre a logistickou regresi. Klasifikace JEL I21, J12, J13 Klíčová slova vzdělání, děti, rodina, angažovanost rodičů Název práce Jak zapojení rodičů ovlivňuje vzdělanost je- jich dětí | cs_CZ |
uk.abstract.en | Spending time together is more than important for family's well-being, espe- cially in the fast pace of modern days. This Master's thesis presents a research of the relationship between parental involvement in children's lives and their educational outcome. Additionally, it explores the impact of limit breaking by youths on their educational attainment. The educational outcome is repre- sented by a binary variable denoting whether the respondent completed high school or not. The results mostly meet our expectations. The hypotheses of the positive effect on child's educational outcome with higher parental involvement and negative effect with presence of limit breaking are supported by the re- sults. What is surprising are the signs of the results from the regressions using the limit setting variables. The results suggest that the expected probability of completing high school decreases with higher parental limit setting. To es- timate causal treatment effects, we used a subclassification on the propensity score and a simple logistic regression. JEL Classification I21, J12, J13 Keywords education, children, family, parental involve- ment Title How Parental Involvement Affects Education Outcomes of Their Children | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |