Sportovní celebrity v pozdně moderní společnosti
Sports celebrities in the late modern society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126762Identifikátory
SIS: 224484
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolomoiets, Maksym
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
15. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Celebrita, sport, sportovní celebrita, pozdně moderní společnost, kvantitativní výzkum, sociální sítě, percepceKlíčová slova (anglicky)
Celebrity, sports, sports celebrity, late modern society, quantitative research, social media, perceptionBakalářská práce se zabývá tématem sportovních celebrity v pozdně moderní společnosti. Konkrétně se věnuje teoretickému uchopení a představení sportovních celebrit, jako významných společenských osobností, které se s rozvojem technologií a rostoucímu mediálnímu zájmu těší stále větší veřejné pozornosti a popularitě. Práce se také zabývá zkoumáním vnímání sportovních celebrit mladými lidmi ve věku od 18 do 30 let. Kvantitativní výzkum byl prováděn pomocí internetového dotazníku, který byl následně analyzován. Výsledky analýzy poskytují náhled na dnešní sportovní celebrity očima mladých respondentů, vysvětluje, jakým způsobem tyto celebrity vnímají, jak jsou pro ně významné v porovnání s ostatními mimo-sportovními celebritami, zdali jsou pro tyto respondenty životní inspirací, či které aspekty jsou podle nich nejdůležitější k přeměně sportovce ve sportovní celebritu.
The bachelor's thesis deals with the topic of sports celebrities in late modern society. Specifically, it focuses on the theoretical grasp and presentation of sports celebrities, as important social figures, who are enjoying increasing public attention with the development of technology and growing media interest. The work also deals with the study of the perception of sports celebrities by young people aged 18 to 30 years. Quantitative research was carried out using an Internet questionnaire, which was then analysed. The results of the analysis provide insight into today's sports celebrities through the eyes of young respondents, explains how these celebrities are perceived and how important they are to them compared to other non-sport celebrities, whether they are life inspiration for these respondents or which aspects they think are most important for transforming athletes into a sports celebrity.