Dokumentární fotografie: "banánová generace"
Docementary Photography: "Banana Generation"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126694Identifikátory
SIS: 222191
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Láb, Filip
Oponent práce
Silverio, Robert
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
14. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dokumentární fotografie, spolupráce, participace, identita, LGBTQ+, vietnamská menšina, banánová generace, Vietnamci druhé generaceKlíčová slova (anglicky)
documentary photography, collaboration, participation, identity, LGBTQ+, Vietnamese minority, banana generation, second-generation VietnameseCílem předložené praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotografický dokument pojednávající o mladých českých Vietnamcích, kteří se identifikují jako queer, respektive jako členové LGBTQ+ komunity. Výsledná fotografická kniha je portrétem jednoho ze zástupců této komunity. Prostřednictvím kombinace tradičních a alternativních participativních dokumentárních metod přináší soubor svědectví o identitě a jejím formování. Teoretická část reflektuje využití participativních prvků v praktické části a teoreticky je zasazuje do kontextu. Práce také představí některé významné představitele světové a české fotografické scény, jako jsou například Wendy Ewald nebo Pavel Dias, kteří ve své tvorbě pracovali s participací. V neposlední řadě se text také zabývá vymezením pojmu dokumentární fotografie.
The main goal of this practical bachelor's thesis was to create a photographic documentary about young Czech Vietnamese people who identify as queer or as a part of the LGBTQ+ community. The final photo book is a portrait of one of the community members. Through a variety of traditional as well as alternative participatory documentary methods, this book examines identity and its formation. The theoretical part reflects on the use of these participatory elements, contextualising the author's own usage in the practical section. The thesis will also present some major representatives of the Czech and global photographic scene, such as Wendy Ewald or Pavel Dias, who have used participative methods in their work. The theoretical part of the thesis also defines documentary photography.