Distanční výuka zeměpisu na jaře 2020
Distance teaching of geography in spring of 2020
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125903Identifikátory
SIS: 235659
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kocová, Tereza
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
27. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
distanční výuka zeměpisu, zásady pro distanční výuku zeměpisu, výuka zeměpisu na základních školách a nižších stupních gymnáziíKlíčová slova (anglicky)
distance teaching of geography, principles for distance teaching of geography, teaching of geography at secondary schools and appropriate degree of grammar schoolsDiplomová práce se zabývá distanční výukou, v praktické části konkrétně distanční výukou zeměpisu na jaře roku 2020 na základních školách a nižších stupních gymnázií. Cílem práce je popsat distanční výuku zeměpisu na základních školách a nižších stupních gymnázií na jaře roku 2020 a sestavit seznam zásad, kterými by se distanční výuka měla řídit a podle kterých by se měl upravovat učební obsah pro potřeby distanční výuky. Dalším cílem je popsat pojetí distanční výuky zeměpisu na jaře 2020 a popsat rozdíly v tomto pojetí z hlediska délky praxe pedagoga a typu školy, na které učí. Teoretická část práce popisuje specifika distanční výuky a hlavní rozdíly mezi distanční a prezenční formou výuky. V rámci rešerše literatury byl také sestaven seznam zásad pro distanční výuky, které byly rozděleny do skupin podle své podstaty. V empirické části práce byly pomocí dotazníku a rozhovoru sesbírána data o těchto aspektech distanční výuky zeměpisu na jaře roku 2020: změny během distanční výuky zeměpisu, čas strávený výukou zeměpisu během distanční výuky, metody využívané během distanční výuky zeměpisu, redukce učebního obsahu, komunikace s žáky, rodiči a kolegy, online hodiny zeměpisu a metody využívané během nich a posuzování a naplňování zásad sepsaných během rešerše literatury. Výsledky byly vždy porovnány...
The diploma thesis deals with distance teaching, in empiric part of the thesis specifically with distance teaching of geography in spring of 2020 at secondary schools and appropriate degree of grammar schools. The aim of this diploma thesis is to describe specifics of distance teaching of geography at secondary schools and appropriate degree of grammar schools in spring of 2020 and to make a list of principles which should be followed in distance teaching and which should help with adjustment of learning content. for needs of distance teaching. Another aim of this thesis is to describe distance teaching of geography in spring of 2020 and describe differences in terms of teachers' pactice length and type of school where they teach. Theoretical part of thesis describes specifics of distance teaching and main differences between distance teaching and full-time teaching. As the part of literature search, the list of principles for distance teaching was written down and these principles were divided into three groups. In empiric part of thesis distance teaching of geography in spring of 2020 was described from these point of view: changes durring distance teaching of geography, time spent by pupils studying geography, reduction of learning content, communication with pupils, their parents, colleagues,...
