Zobrazit minimální záznam

Subjective attitudes of people with hearing impairment to the defect caused prelingually and postlingually
dc.contributor.advisorHradilová, Tereza
dc.creatorBelšánová, Tereza
dc.date.accessioned2021-06-17T09:58:32Z
dc.date.available2021-06-17T09:58:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125891
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá subjektivními postoji osob se sluchovým postižením k vadě vzniklé prelingválně a postlingválně. V teoretické části jsou popsány vady sluchu, jejich typy a stupně. Dále je zde popsána speciálně pedagogická péče, která mimo jiné zahrnuje také logopedickou intervenci či možnosti využívání kompenzačních pomůcek. Následuje popis psychologických aspektů týkajících se prelingválního a postlingválního sluchového postižení. Cílem této práce je zjistit a popsat osobní poznatky a dojmy lidí se sluchovou vadou, jakožto i osobní dojmy a pocity v kontextu komunikace a přístupu majoritní společnosti k této skupině osob, a dále zjistit, jaké problematické oblasti vnímají lidé se sluchovým postižením ve vztahu s majoritní populací v České republice. V praktické části byl v rámci kvalitativního výzkumného šetření zvolen polostrukturovaný rozhovor a jako výzkumný vzorek byli zvoleni čtyři informanti s prelingvální a postlingvální nedoslýchavostí ve věku 20 - 40 let. Z výzkumného šetření vyplynula problematika komunikace s rouškami kvůli situaci spojené s pandemií Covid-19. Dále osoby s vadou sluchu pociťují nedostatečnou informovanost společnosti o typech a stupních sluchového postižení. Často se totiž ve společnosti intaktních lidí setkávají s nepochopením. Většina slyšících lidí nemá...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the subjective attitudes of persons with hearing impairment towards defects originating prelingually and postlingually. The theoretical part describes hearing defects, their types, and degrees. Furthermore describes special pedagogical care, which, among others, also includes speech therapy intervention or the possibility of using compensatory aids. The following is a description of the psychological aspects of prelingual and postlingual hearing impairment. This work aims to identify and describe personal experience and impressions of people with hearing impairment, as well as personal impressions and feelings in the context of communication and the majority society's approach towards this group of people, and to find out what problem areas people with hearing impairment perceive in the relationship with the majority population in the Czech Republic. As part of quality research, a semi-structured interview was chosen in the practical part, and four informants with prelingual and postlingual hearing loss aged 20 to 40 years were selected as a research sample. The research investigation revealed the issue of communication with face masks due to the situation associated with the Covid-19 pandemic. Moreover, persons with hearing impairments perceive that society is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsluchová vadacs_CZ
dc.subjectprelingvální sluchové postiženícs_CZ
dc.subjectpostlingvální sluchové postiženícs_CZ
dc.subjectpsychologické aspektycs_CZ
dc.subjecthearing defecten_US
dc.subjectprelingual hearing impairmenten_US
dc.subjectpostlingual hearing impairmenten_US
dc.subjectpsychological aspectsen_US
dc.titleSubjektivní postoje osob se sluchovým postižením k vadě vzniklé prelingválně a postlingválněcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232044
dc.title.translatedSubjective attitudes of people with hearing impairment to the defect caused prelingually and postlinguallyen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá subjektivními postoji osob se sluchovým postižením k vadě vzniklé prelingválně a postlingválně. V teoretické části jsou popsány vady sluchu, jejich typy a stupně. Dále je zde popsána speciálně pedagogická péče, která mimo jiné zahrnuje také logopedickou intervenci či možnosti využívání kompenzačních pomůcek. Následuje popis psychologických aspektů týkajících se prelingválního a postlingválního sluchového postižení. Cílem této práce je zjistit a popsat osobní poznatky a dojmy lidí se sluchovou vadou, jakožto i osobní dojmy a pocity v kontextu komunikace a přístupu majoritní společnosti k této skupině osob, a dále zjistit, jaké problematické oblasti vnímají lidé se sluchovým postižením ve vztahu s majoritní populací v České republice. V praktické části byl v rámci kvalitativního výzkumného šetření zvolen polostrukturovaný rozhovor a jako výzkumný vzorek byli zvoleni čtyři informanti s prelingvální a postlingvální nedoslýchavostí ve věku 20 - 40 let. Z výzkumného šetření vyplynula problematika komunikace s rouškami kvůli situaci spojené s pandemií Covid-19. Dále osoby s vadou sluchu pociťují nedostatečnou informovanost společnosti o typech a stupních sluchového postižení. Často se totiž ve společnosti intaktních lidí setkávají s nepochopením. Většina slyšících lidí nemá...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the subjective attitudes of persons with hearing impairment towards defects originating prelingually and postlingually. The theoretical part describes hearing defects, their types, and degrees. Furthermore describes special pedagogical care, which, among others, also includes speech therapy intervention or the possibility of using compensatory aids. The following is a description of the psychological aspects of prelingual and postlingual hearing impairment. This work aims to identify and describe personal experience and impressions of people with hearing impairment, as well as personal impressions and feelings in the context of communication and the majority society's approach towards this group of people, and to find out what problem areas people with hearing impairment perceive in the relationship with the majority population in the Czech Republic. As part of quality research, a semi-structured interview was chosen in the practical part, and four informants with prelingual and postlingual hearing loss aged 20 to 40 years were selected as a research sample. The research investigation revealed the issue of communication with face masks due to the situation associated with the Covid-19 pandemic. Moreover, persons with hearing impairments perceive that society is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV