Technologie v rukou dětí - sonda do práce českých psychologů na SŠ
Technology in the hands of children - a probe into the work of Czech psychologists at high schools
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125395Identifikátory
SIS: 211619
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ort Feyglová, Sandra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
9. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
problematika|smartphone|dětiKlíčová slova (anglicky)
smartphone|kids|problemsTato bakalářská práce bude mít formu studie, jejímž cílem je vyzkoušet a v českém prostředí pilotně validovat standardizovaný dotazník Smartphone Addiction Proneness Scale (SAPS). Hlavním cílem mé bakalářské práce bude zmapování závislosti na informačních technologiích se zvláštním zaměřením na tzv. "chytré telefony" (dále jen "smartphones"). Pilotní studii postavím na vytvořeném dotazníku. Cílovou skupinou budou studenti střední školy ve věku 15-18.let. Tato metoda byla vyvinuta v korejském prostředí, byla přeložena a validována v několika evropských zemích, v České republice zatím není používána. Jedná se o velice jednoduchý nástroj pro hodnocení problematického chování ve vztahu k chytrým telefonům u dospívající mladé generace. Tento dotazník by byl velice dobrým nástrojem pro školní psychology, jako další z nástrojů pro celkovou evaluaci nezdravého chování žáků ve vztahu k moderním komunikačním technologiím. Klíčová slova: problematika, děti, smartphone
This bachelor's degree thesis takes the form of a pilot study whose objective is to test and conduct a preliminary validation of the standardised Smartphone Addiction Proneness Scale (SAPS) questionnaire in the Czech environment. The main goal of the thesis is to map the dependence on information technology with a special focus on so-called "smartphones" using a pilot study based on the prepared questionnaire. The target group will be secondary school students aged 15-18. This method was developed in Korea and has been translated and validated in several European countries, though it has not yet been used in the Czech Republic. It is a very simple tool for evaluating problematic behaviour related to smartphones in the generation of young adolescents. The questionnaire would be a very good tool for school psychologists as another method for a comprehensive evaluation of pupils' unhealthy behaviour in relation to modern communication technology. Keywords: problems, kids, smartphone