Zobrazit minimální záznam

The Role of New Media in Museum Presentation
dc.contributor.advisorStehlík, Michal
dc.creatorWančová, Nina
dc.date.accessioned2021-04-08T16:18:06Z
dc.date.available2021-04-08T16:18:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125046
dc.description.abstractMuseums are traditional and collection based cultural institutions. From the very beginning of the 20th century the established approaches in museums have been continuously challenged by social and technological changes. New topics including modernization are newly in the centre of interest. The dissertation examines use of technologies and new media ideas as the starting point of complex museum modernization while keeping the use appropriate and meaningful for museum content. There are three main areas where new media are used in museums: 1. museum presentation, 2. visitor engagement, 3. online communication and PR. The main method used to examine the current state of using new media in Czech museums was quantitative research with surveys. With regard to the dynamic development in the area of the research surveys were conducted longitudinally in 2015 and in 2020. This approach helped to capture more complex reality, including changes and trends in time. Respondents are museum employees from 358 institutions. The use of new media for museum displays increased significantly, while less than a half of the museums launched an online exhibition project. Almost all museums are offering accompanying programs and more than 80 % also offer game activities. The amount of museums which are not online at all...en_US
dc.description.abstractMuzea jsou tradiční kulturní instituce, jejichž různorodá činnost vychází ze sbí- rek. Společensko-technologické změny, ke kterým došlo od začátku 20. století, zpochybnily dosavadní tradiční přístupy a v muzeích se do popředí dostala nová témata včetně modernizace. Tato disertační práce zkoumá možnosti, jak využít technologie a myšlenky nových médií jako výchozí bod pro komplexní moderni- zaci muzeí, přičemž je kladen důraz na smysluplné využití technologií a vyvá- ženost obsahu. Byly identifikovány 3 hlavní oblasti, kde nová média v muzeích najdeme - 1. muzejní prezentace, 2. práce s návštěvníkem, 3. komunikace s návštěvníkem online a PR. Kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníků se zaměřil na zjištění stavu využívání nových médií v českých muzeích. Vzhledem k dynamickému vývoji ve zkoumané oblasti bylo šetření realizováno longitudi- nálně ve dvou časových sondách v roce 2015 a 2020. Tím vznikl komplexnější obraz problematiky, který zachycuje změny. Respondenty výzkumu jsou pracov- níci 358 muzejních institucí. V oblasti muzejní prezentace došlo za 5 let k výraz- nému nárůstu využívání novomediálních forem obsahu, ale online výstavní pro- jekty netvoří ani polovina muzeí. V oblasti práce s návštěvníkem téměř všechna muzea nabízí doprovodné programy a přes 80 % z nich také hry. Snižuje se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNew media|Museum presentation|Museum modernization|Active visitor|Longitudinal study|Czech museumsen_US
dc.subjectNová média|Muzejní prezentace|Modernizace muzeí|Aktivní návštěvník|Longitudinální studie|Česká muzeacs_CZ
dc.titleRole nových médií v muzejní prezentacics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-03-15
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId146409
dc.title.translatedThe Role of New Media in Museum Presentationen_US
dc.contributor.refereeFrank, Jiří
dc.contributor.refereeGrulich, Petr
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Scienceen_US
thesis.degree.disciplineInformační vědacs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Scienceen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMuzea jsou tradiční kulturní instituce, jejichž různorodá činnost vychází ze sbí- rek. Společensko-technologické změny, ke kterým došlo od začátku 20. století, zpochybnily dosavadní tradiční přístupy a v muzeích se do popředí dostala nová témata včetně modernizace. Tato disertační práce zkoumá možnosti, jak využít technologie a myšlenky nových médií jako výchozí bod pro komplexní moderni- zaci muzeí, přičemž je kladen důraz na smysluplné využití technologií a vyvá- ženost obsahu. Byly identifikovány 3 hlavní oblasti, kde nová média v muzeích najdeme - 1. muzejní prezentace, 2. práce s návštěvníkem, 3. komunikace s návštěvníkem online a PR. Kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníků se zaměřil na zjištění stavu využívání nových médií v českých muzeích. Vzhledem k dynamickému vývoji ve zkoumané oblasti bylo šetření realizováno longitudi- nálně ve dvou časových sondách v roce 2015 a 2020. Tím vznikl komplexnější obraz problematiky, který zachycuje změny. Respondenty výzkumu jsou pracov- níci 358 muzejních institucí. V oblasti muzejní prezentace došlo za 5 let k výraz- nému nárůstu využívání novomediálních forem obsahu, ale online výstavní pro- jekty netvoří ani polovina muzeí. V oblasti práce s návštěvníkem téměř všechna muzea nabízí doprovodné programy a přes 80 % z nich také hry. Snižuje se...cs_CZ
uk.abstract.enMuseums are traditional and collection based cultural institutions. From the very beginning of the 20th century the established approaches in museums have been continuously challenged by social and technological changes. New topics including modernization are newly in the centre of interest. The dissertation examines use of technologies and new media ideas as the starting point of complex museum modernization while keeping the use appropriate and meaningful for museum content. There are three main areas where new media are used in museums: 1. museum presentation, 2. visitor engagement, 3. online communication and PR. The main method used to examine the current state of using new media in Czech museums was quantitative research with surveys. With regard to the dynamic development in the area of the research surveys were conducted longitudinally in 2015 and in 2020. This approach helped to capture more complex reality, including changes and trends in time. Respondents are museum employees from 358 institutions. The use of new media for museum displays increased significantly, while less than a half of the museums launched an online exhibition project. Almost all museums are offering accompanying programs and more than 80 % also offer game activities. The amount of museums which are not online at all...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV