Trest domácího vězení a jeho resocializační potenciál
House arrest punishment and its social rehabilitation potential
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124979Identifikátory
SIS: 213607
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
29. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
alternativní trest|domácí vězení|resocializace|integrace|justiceKlíčová slova (anglicky)
alternative punishment|house arrest|social rehabilitation|integration|judiciaryCílem sociálně pedagogicky orientované diplomové práce je zjistit sociálně integrační přínos trestu domácího vězení. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část práce se opírá o odbornou literaturu s tématikou trestu, historie a zahraničních zkušenostech s trestem domácího vězení v kontextu principů restorativní justice. Zároveň je vymezena činnost probačních úředníků a problematika alternativního trestání je reflektována z pohledu sociální pedagogiky jako životní pomoci. Pro empirickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum zjišťující přínosy a slabiny trestu domácího vězení v současné probační praxi. Rozhovory proběhly s probačními pracovníky z oddělení elektronického monitorovacího systému a soudci, kteří trest domácího vězení ukládají. Na základě výzkumu budou navržena doporučení pro efektivní využívání trestů domácího vězení.
The objective of the socially and pedagogically oriented diploma thesis is to find out the social and integration benefit of the house arrest punishment. The thesis has a theoretical-empirical nature. The theoretical part of the thesis is based on professional literature with the topics of punishments, history and foreign experience with the home arrest punishment within the context of restorative justice principles. At the same time, there is defined the activity of probation officers, and the issue of alternative punishments is reflected from the perspective of social pedagogy as a life aid. Qualitative research discovering benefits and weaknesses of the home arrest punishment in the current probation practice was selected for the empirical part. There were carried out interviews with probation workers from the department of electronic monitoring system and judges who impose the home arrest punishment. There will be proposed recommendations for the efficient use of the home arrest punishment on the basis of the research.
