Mikrotransakce a jejich vliv na design digitálních her
Microtransactions and their influence over the design of digital games
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124736Identifikátory
SIS: 192914
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
10. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mikrotransakce, videohra, digitální hra, monetizační model, virtuální zboží, loot box, herní design, hráčský zážitekKlíčová slova (anglicky)
microtransactions, video game, digital game, monetisation model, virtual goods, loot box, game design, player experienceDiplomová práce se zabývá implementací mikrotransakcí ve videohrách a jejich vlivem na herní design, hráčský zážitek a prezentaci virtuálního zboží hráči. Cílem bylo porovnat rozdíly mezi tituly, které používají různé způsoby monetizace (placená hra a hra zdarma) a různé typy mikrotransakcí (funkční a kosmetické), a identifikovat, jaké části her mohou být mikrotransakcemi ovlivněny a v jaké podobě. Jako předmět zkoumání byly vybrány následující tituly - The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin's Creed: Odyssey, Anthem, Warframe a Path of Exile. Teoretická část práce shrnuje historický vývoj monetizačních modelů používaných ve videohrách a definuje pojmy mikrotransakce, mikroplatba, virtuální zboží nebo loot box. Dále obsahuje typologii mikrotransakcí, popisuje základní způsoby jejich implementace a také možné důsledky spojené s jejich použitím. Praktická část práce je věnovaná rozboru vybraných pěti her. Výzkum probíhal na základně vlastního hraní zvolených titulů, jejich následné analýzy a vzájemného porovnání. Každá hra byla zkoumána po dobu přibližně deseti hodin v herních seancích dlouhých 45-60 minut - hraní bylo doplněno o video nahrávky průchodu hrou, snímky obrazovky a herní deník, obsahující detailní informace o každé jednotlivé herní seanci. Výsledkem zkoumání je, že existují měřitelné rozdíly...
This master's thesis describes the use of microtransactions in video games and their influence over the game design, player experience, and virtual goods presentation. The goal was to compare the titles that use different monetization methods (paid and free to play games) and different types of microtransactions (functional and cosmetic), and to identify which parts of those games could be influenced by microtransactions and how. The research focuses on five titles - The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin's Creed: Odyssey, Anthem, Warframe a Path of Exile. The first part of the thesis summarises the historical evolution of monetization models used in video games and defines the terms microtransaction, micropayment, virtual goods, or loot box. It also contains a typology of microtransactions, describes their implementation methods, and possible consequences tied to their use. The second part focuses on the analysis of the chosen five games. The research used the following methods - analysis of my own gameplay and mutual comparison of each game. Each game was examined over the course of ten hours, in sessions about 45-60 minutes long - the gameplay was accompanied by video recordings of the gameplay, screenshots, and a journal that contained detailed information about each gaming session. The research...
