Analýza mediálního obrazu války na Ukrajině ve vybraných médiích
Analysis of the media image of the war in Ukraine in selected media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124714Identifikátory
SIS: 224715
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křeček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
9. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Válka na Ukrajině, propaganda, média, mediální obraz, obsahová analýza, teorie propagandyKlíčová slova (anglicky)
Ukrainian war, propaganda, media, medial image, content analysis, theory of propagandaDiplomová práce se věnuje mediálním obrazům vybraných událostí ukrajinské války a jejich porovnání ve vybraných ukrajinských, ruských a českých médiích. Cílem diplomové práce je identifikovat, popsat a srovnat mediální obrazy klíčových událostí ukrajinské války ve vybraných zpravodajských portálech s různou politickou orientací. Dá se předpokládat, že v rámci diskurzu ukrajinských a českých médií mohou existovat názorové alternativy oficiální ruské pozice. První část práce se zabývá teoretickými koncepty, které jsou spojované s propagandou a státem vedenou komunikací, a vymezuje rozdíly mezi nimi. Dále je představen design výzkumu. V analytické části jsou představeny výsledky a zjištění obsahové analýzy mediálních sdělení, která byla publikována ve vybraných médiích v období 20. 2. 2014 - 31. 12. 2014. V závěru jsou shrnuta hlavní zjištění výzkumu a jeho přínosy na poli výzkumu propagandy.
The diploma thesis deals with medial images of selected events of the Ukraine War and their comparison in selected Ukrainian, Russian and Czech media. The aim of the diploma thesis is to identify, describe and compare medial images of key events of the Ukraine War in selected intelligence portals with various political orientation. The assumption is that there probably exist alternatives in opinion of the official Russian position in the frame of the Ukrainian and Czech media discourse. The first part of the thesis deals with theoretical concepts that are connected with propaganda and state-organised communication, and specifies the differences among them. Furthermore, a design of the research is introduced. The analytical part provides results and the content analysis detections in medial statements that were published in selected media between 20th February 2014 and 31st December 2014. The conclusion summarises the main detections of the research and their assets in the field of a propaganda survey.
