Zobrazit minimální záznam

Inclusion of pupil with cystic fibrosis in physical education
dc.contributor.advisorDaďová, Klára
dc.creatorKyndlová, Tereza
dc.date.accessioned2021-02-16T09:48:06Z
dc.date.available2021-02-16T09:48:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124423
dc.description.abstractNázev: Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově Cíle: Cílem této práce bylo poukázat prostřednictvím kasuistiky na možnosti inkluze žáka s cystickou fibrózou do tělesné výchovy a současně zkoumat vliv aplikovaných pohybových aktivit na jeho fyzické schopnosti. Metody: Vzhledem k jedinečnosti onemocnění byla pro práci zvolena metoda případové studie u žákyně ve věku 12 let s CF. Mezi metody sběru dat byly zařazeny rozhovory s matkou probanda, učitelkou a asistentkou pedagoga, dotazníky, pozorování a testování motoriky pomocí testové baterie MABC-2. Součástí výzkumu byla také práce s dívkou v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Zjistili jsme, že inkluze žáka s CF je možná, ale je třeba mít připravené alternativní postupy a modifikace pohybových aktivit tak, aby nedošlo k poškození zdraví jedince. V hodinách TV se také osvědčil individuální přístup k žákovi. Z výzkumného šetření vyplývá, že pohybové aktivity v rámci TV mají pozitivní vliv na některé motorické dovednosti u jedince s CF. Klíčová slova: integrace, cystická fibróza, společné vzdělávání, základní škola, pohybové aktivitycs_CZ
dc.description.abstractTitle: Inclusion of a pupil with cystic fibrosis in physical education Objectives: The aim of this thesis was to point out through case studies the possibilities of inclusion of a pupil with cystic fibrosis in physical education and to investigate the influence of physical applied activities on pupil's physical abilities. Part of the research was also working with a girl in physical education classes. Methods: Due to the uniqueness of the disease, was chosen for this thesis the method of a case study of schoolgirl aged 12 with CF. Methods of data collection included interviews with pupil's mother, teacher and teaching assistant, questionnaires, observations and MABC-2 test set. Results: We found out, that the inclusion of a pupil with CF is possible, but it is necessary to have prepared alternative methods and modification of physical activities in order not to damage the health of the individual. The individual approach to the student in class also proved to be effective. The research shows that physical activities as a part of physical education have a positive effect on some motor skills of a pupil with CF. Keywords: integration, cystic fibrosis, joint education, primary school, physical activitiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectcystic fibrosisen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectjoint educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectphysical activitiesen_US
dc.subjectcystická fibrózacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpohybové aktivitycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleInkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-26
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId212604
dc.title.translatedInclusion of pupil with cystic fibrosis in physical educationen_US
dc.contributor.refereeMajorová, Simona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Inkluze žáka s cystickou fibrózou v tělesné výchově Cíle: Cílem této práce bylo poukázat prostřednictvím kasuistiky na možnosti inkluze žáka s cystickou fibrózou do tělesné výchovy a současně zkoumat vliv aplikovaných pohybových aktivit na jeho fyzické schopnosti. Metody: Vzhledem k jedinečnosti onemocnění byla pro práci zvolena metoda případové studie u žákyně ve věku 12 let s CF. Mezi metody sběru dat byly zařazeny rozhovory s matkou probanda, učitelkou a asistentkou pedagoga, dotazníky, pozorování a testování motoriky pomocí testové baterie MABC-2. Součástí výzkumu byla také práce s dívkou v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Zjistili jsme, že inkluze žáka s CF je možná, ale je třeba mít připravené alternativní postupy a modifikace pohybových aktivit tak, aby nedošlo k poškození zdraví jedince. V hodinách TV se také osvědčil individuální přístup k žákovi. Z výzkumného šetření vyplývá, že pohybové aktivity v rámci TV mají pozitivní vliv na některé motorické dovednosti u jedince s CF. Klíčová slova: integrace, cystická fibróza, společné vzdělávání, základní škola, pohybové aktivitycs_CZ
uk.abstract.enTitle: Inclusion of a pupil with cystic fibrosis in physical education Objectives: The aim of this thesis was to point out through case studies the possibilities of inclusion of a pupil with cystic fibrosis in physical education and to investigate the influence of physical applied activities on pupil's physical abilities. Part of the research was also working with a girl in physical education classes. Methods: Due to the uniqueness of the disease, was chosen for this thesis the method of a case study of schoolgirl aged 12 with CF. Methods of data collection included interviews with pupil's mother, teacher and teaching assistant, questionnaires, observations and MABC-2 test set. Results: We found out, that the inclusion of a pupil with CF is possible, but it is necessary to have prepared alternative methods and modification of physical activities in order not to damage the health of the individual. The individual approach to the student in class also proved to be effective. The research shows that physical activities as a part of physical education have a positive effect on some motor skills of a pupil with CF. Keywords: integration, cystic fibrosis, joint education, primary school, physical activitiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV