Zobrazit minimální záznam

Parents of Deaf Students in Mainstream Schools
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorSůsová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-10-28T11:01:16Z
dc.date.available2020-10-28T11:01:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122733
dc.description.abstractMy diploma thesis is focused on inclusive education of pupil with hearing impairment in the Czech Republic from the parents' point of view. The theoretical part specializes in the individual chapters on hearing impairment generally, on the possibilities of rehabilitation and use of compensating aids or on logopedic (speech therapy) intervention. Further, the thesis describes education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic at schools for pupils with hearing impairment but also at schools with the main education stream. It introduces the possibilities of education and support from the child's birth to the university study. It also introduces foreign models of education of pupils with hearing impairment in 4 chosen countries. The goal of empiric part was to chart the current situation in inclusive education of pupils with hearing impairment from the parents' point of view; to describe pros and cons of inclusion, cooperation with teachers, adaptation and education with intact classmates and also to find out how the inclusion is perceived by teachers and if their opinions are in accordance with parents' opinions. The method of semi-structured interviews with parents of pupils with hearing impairment and with teachers who already have experience with education of these pupils was used...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v České republice z pohledu rodičů. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje sluchovému postižením obecně, možnostem rehabilitace a používání kompenzačních pomůcek či logopedické intervenci. Dále také popisuje vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice ve školách pro žáky se sluchovým postižením, ale i ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Přibližuje možnosti vzdělávání a podpory od narození dítěte po studium na vysoké škole. Následně přibližuje zahraniční modely vzdělávání žáků se sluchovým postižením ve čtyřech vybraných státech. Cílem empirické části bylo zmapovat aktuální situaci v inkluzivním vzdělávání žáků se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Dále popsat klady a zápory inkluze, spolupráci s pedagogy, adaptaci a vzdělávání s intaktními spolužáky a v neposlední řadě i zjistit, jak vnímají inkluzi pedagogové a zda se jejich názory shodují s názory rodičů. K získání potřebných dat byla využita metoda polostrukturovaných rozhovorů s rodiči žáků se sluchovým postižením a s pedagogy, kteří již mají zkušenost se vzděláváním těchto žáků. Metoda rozhovorů byla doplněná o analýzu žákovské dokumentace. Ve výzkumu bylo zjištěno, že inkluze je vnímána především pozitivně, ale největší problém...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHearing impairmenten_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectparents of pupil with hearing impairmenten_US
dc.subjectmainstream high schoolen_US
dc.subjectpupil with hearing impairmenten_US
dc.subjectSluchové postiženícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectrodiče žáka se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.subjectběžná základní školacs_CZ
dc.subjectžák se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.titleInkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením z pohledu rodičůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225931
dc.title.translatedParents of Deaf Students in Mainstream Schoolsen_US
dc.contributor.refereeHradilová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se sluchovým postižením v České republice z pohledu rodičů. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje sluchovému postižením obecně, možnostem rehabilitace a používání kompenzačních pomůcek či logopedické intervenci. Dále také popisuje vzdělávání žáků se sluchovým postižením v České republice ve školách pro žáky se sluchovým postižením, ale i ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Přibližuje možnosti vzdělávání a podpory od narození dítěte po studium na vysoké škole. Následně přibližuje zahraniční modely vzdělávání žáků se sluchovým postižením ve čtyřech vybraných státech. Cílem empirické části bylo zmapovat aktuální situaci v inkluzivním vzdělávání žáků se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Dále popsat klady a zápory inkluze, spolupráci s pedagogy, adaptaci a vzdělávání s intaktními spolužáky a v neposlední řadě i zjistit, jak vnímají inkluzi pedagogové a zda se jejich názory shodují s názory rodičů. K získání potřebných dat byla využita metoda polostrukturovaných rozhovorů s rodiči žáků se sluchovým postižením a s pedagogy, kteří již mají zkušenost se vzděláváním těchto žáků. Metoda rozhovorů byla doplněná o analýzu žákovské dokumentace. Ve výzkumu bylo zjištěno, že inkluze je vnímána především pozitivně, ale největší problém...cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis is focused on inclusive education of pupil with hearing impairment in the Czech Republic from the parents' point of view. The theoretical part specializes in the individual chapters on hearing impairment generally, on the possibilities of rehabilitation and use of compensating aids or on logopedic (speech therapy) intervention. Further, the thesis describes education of pupils with hearing impairment in the Czech Republic at schools for pupils with hearing impairment but also at schools with the main education stream. It introduces the possibilities of education and support from the child's birth to the university study. It also introduces foreign models of education of pupils with hearing impairment in 4 chosen countries. The goal of empiric part was to chart the current situation in inclusive education of pupils with hearing impairment from the parents' point of view; to describe pros and cons of inclusion, cooperation with teachers, adaptation and education with intact classmates and also to find out how the inclusion is perceived by teachers and if their opinions are in accordance with parents' opinions. The method of semi-structured interviews with parents of pupils with hearing impairment and with teachers who already have experience with education of these pupils was used...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV