Zobrazit minimální záznam

Vázání u francouzských mluvčích angličtiny
dc.contributor.advisorSkarnitzl, Radek
dc.creatorMelišová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-10-14T10:23:33Z
dc.date.available2020-10-14T10:23:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121909
dc.description.abstractThis bachelor thesis aims to analyse linking phenomena in spontaneous and read speech of French native speakers. The theoretical part includes a detailed description of the linking phenomena in English and French, as well as the role of glottalization in both languages. Finally, we also include an overview of studies that explore the specific phenomena of linking in French speakers in English, especially the deletion of the consonant [h] and its insertion at the onset of vowel-initial words. The experimental part focuses on the analysis of 19 recording of French speakers of English. All recordings consist of three parts: a spontaneous conversation, prepared and read text, and twelve phrases. The research shows that French native speakers tend to link words in English more frequently than to glottalize. Initial [h] deletion is a relatively common phenomenon, by contrast, [h] epenthesis is rather characteristic for individual speakers and cannot be generalised. Key words: French, English, linking, glottalization, L2 phonology acquisition.en_US
dc.description.abstractCílem této bakal sk pr ce je analyzovat, jak m p sobem franco rodil ml dosahují plynulosti pomocí vázání v anglické spontánní a p ipra en e i. Teore ick s práce se zabývá osvojováním fonologie cizího jazyka a faktory, které jej o li j . Dále obsahuje podrobný popis p n a role glo ali ace angli in a franco in . Na r teoretické s i d me p ehled dosa adn ch k m , k er se zabývaly analýzou fenom n n v angli in franco sk ch rodil ch ml ch, p ede m ed kl d n m konsonantu [h] na okalick a k slo , nebo naopak jeho vynechávání. Prak ick s se n je analýze 19 nahrávek franco sk ch ml ch, k er se skládají ze s : improvizované konverzace, e b p ipra en ho textu a e b 12 jedno li ch . E perimen doka je, e franco rodil ml angli in as ji ne glo ali j . Vynechávání po e n ho konsonantu [h] a n sledn n no nikl ch slo s okalick m po kem je pom rn as m je em, kde o kl d n konsonan [h] na okalick po k slo je sp e charakteristikou daného ml ho a nem e b ed obecn no na echn ml franco in . Kl ov slova: franco ina, angli ina, n , glo ali ace, akvizice fonologie cizího jazyka.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFrench|English|linking|glottalization|phonology acquisitionen_US
dc.subjectfrancouzština|angličtina|vázání|glotalizace|akvizice fonologie cizího jazykacs_CZ
dc.titleLinking in French Speakers of Englishen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId201571
dc.title.translatedVázání u francouzských mluvčích angličtinycs_CZ
dc.contributor.refereeLuef, Eva Maria
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Němčina pro mezikulturní komunikacics_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - German for Intercultural Communicationen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Němčina pro mezikulturní komunikacics_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - German for Intercultural Communicationen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této bakal sk pr ce je analyzovat, jak m p sobem franco rodil ml dosahují plynulosti pomocí vázání v anglické spontánní a p ipra en e i. Teore ick s práce se zabývá osvojováním fonologie cizího jazyka a faktory, které jej o li j . Dále obsahuje podrobný popis p n a role glo ali ace angli in a franco in . Na r teoretické s i d me p ehled dosa adn ch k m , k er se zabývaly analýzou fenom n n v angli in franco sk ch rodil ch ml ch, p ede m ed kl d n m konsonantu [h] na okalick a k slo , nebo naopak jeho vynechávání. Prak ick s se n je analýze 19 nahrávek franco sk ch ml ch, k er se skládají ze s : improvizované konverzace, e b p ipra en ho textu a e b 12 jedno li ch . E perimen doka je, e franco rodil ml angli in as ji ne glo ali j . Vynechávání po e n ho konsonantu [h] a n sledn n no nikl ch slo s okalick m po kem je pom rn as m je em, kde o kl d n konsonan [h] na okalick po k slo je sp e charakteristikou daného ml ho a nem e b ed obecn no na echn ml franco in . Kl ov slova: franco ina, angli ina, n , glo ali ace, akvizice fonologie cizího jazyka.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis aims to analyse linking phenomena in spontaneous and read speech of French native speakers. The theoretical part includes a detailed description of the linking phenomena in English and French, as well as the role of glottalization in both languages. Finally, we also include an overview of studies that explore the specific phenomena of linking in French speakers in English, especially the deletion of the consonant [h] and its insertion at the onset of vowel-initial words. The experimental part focuses on the analysis of 19 recording of French speakers of English. All recordings consist of three parts: a spontaneous conversation, prepared and read text, and twelve phrases. The research shows that French native speakers tend to link words in English more frequently than to glottalize. Initial [h] deletion is a relatively common phenomenon, by contrast, [h] epenthesis is rather characteristic for individual speakers and cannot be generalised. Key words: French, English, linking, glottalization, L2 phonology acquisition.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV