Inkluze v módním průmyslu a její vnímání v českém prostředí
Inclusion in fashion indrustry and its perception in Czech environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121830Identifikátory
SIS: 215512
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
23. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Inkluze, inkluze v módním průmyslu, inkluze v České republice, inkluzivní marketing, rasová diverzita, plus-size móda, modelky nad 50 let, LGTQ+ komunita, handicapovaní jedinciKlíčová slova (anglicky)
Inclusion, inclusion in fashion industry, inclusion in Czech Republic, inclusive marketing, racial diversity, plus-size fashion, models over 50, LGBTQ+ community, disabled peoplePrácesezabývátémateminkluzev módnímprůmysluajejímvnímánímv českémprostředí. Témajenejdřívteoretick yrozebíráno ve dvou rovinách,těmijsouinkluzev módnímprůmyslu a inkluzivní marketing. Teoretická část rozebírá nejen inkluzi jako všeobecné téma, ale soustředísetakéna5v módnímprůmyslučastodiskriminovanýchskupin,atonalidirůzných ras a etnik, lidi nosící nadměrn ou velikost, lidi nad 50 let, lidi z LGBTQ+ komunity a handicapované jedince. Tyto skupiny jsou v oblasti inkluze považovány za nejdůležitější. Z pohledu marketingupakpopisuje,jakjemožnéjednotlivémenšinyzapojitajakýmájej ich zapojenípotenciální vlivnafirmuanazákazníka. Inkluzivnímarketingjedálevysvětlentaké vespojenís dalšímisouvisejícímipojmy,jakojenapříkladCSRnebomultikulturnímarketing. Praktickáčástnavazujenateoretickouazasazujedanétémado českéhoprostředí. Zkoumáa popisuje způsob,jakýmčeštíspotřebitelévnímajíinkluziv módnímprůmyslu.Nejprveprobírá názor respondentů na inkluzi obecně a následně po vzoru teoretické části řeší jednotlivé minorityzvlášť . Výsledkyjsoudále rozděleny podlepohlavía porovnávány zaúčelemzjištění, jak se mužský názor na inkluzi liší od ženského. Získaná data jsou nakonec zasazena do kontextučetbyaporovnávánas tvrzenímipředešlýchautorů.
This bachelor thesis focuses on the inclusion in the fashion industry and its perception in Czech environment. At first, the topic is theoretically introduced from two points of view, one of them being the inclusion in fashion industry and second one being inclusive marketing. Theoretical part not only describes inclusion as a general topic but also concentrates on 5 in the fashion field often discriminated groups, those being: people of different race and ethnicity, plus-size people, people older than 50 years, people from LGBTQ+ community and disabled people. These groups are considered to be the most important in the area of inclusion. From the marketing point of view the paper describes how to engage each of the minority groups and how their involvement in fashion can affect customers and the company. Inclusive marketing is then explained in context of other related terms such as CSR or multicultural marketing. The practical part then put the topic of inclusion in fashion industry into the context of Czech environment. It examines and describes the way how Czech consumers perceive inclusion in fashion industry. At first, the opinion of respondents regarding inclusion in fashion industry in general is discussed. Secondly, the opinion regarding each of the 5 groups separately is discussed....
