dc.contributor.advisor | Ostdiek, Gerald Robert | |
dc.creator | Miškejová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T10:13:01Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T10:13:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121672 | |
dc.description.abstract | Světová náboženství by měla být vyučována na sekundární úrovni vzdělávání. Pragmatický přístup je kvalitnější než tradiční, protože nevyučuje pouze historickou část náboženství, ale umožňuje studentům "prožít" i každodenní život těch, kteří jsou věřící. V žádném případě to není metoda, která by měla studenty nutit konvertovat k nějaké víře nebo tradici. Je to pedagogická metoda pro kritické myšlení a vytváření zvyku výkladu faktů, které získá každý student. V mé práci předkládám vlastní metodu a verzi části učebnice, ve které používám základní body pragmatické pedagogiky. Tyto body jsem vypsala na začátku kapitoly, týkající se mého vlastního návrhu, jež jsem předložila v příloze a je možné ho stáhnout z internetu. Prostudovala jsem práci a myšlenky Johna Deweye, Johna Gatto, Neila Postmana a Charlese Weingartnera. Představila jsem metodu, která využívá tolik času, kolik učitel má. Zhlédla jsem vzdělávací programy České republiky a zjistila jsem, že světová náboženství jsou ve velmi malé míře součástí předmětu Výchova k občanství. Protože byl John Dewey ateista, mnoho lidí by si jej i jeho metodologii nespojilo s výukou náboženství. Já jsem ale zjistila, že většina sociálních věd se stále učí jako hodiny historie a ne jako zábavné experimenty a zajímavé hodiny, kterými by mohly být. Nemyslím si, že... | cs_CZ |
dc.description.abstract | World religions should be taught at the secondary level of education. In this, a pragmatic approach is superior to the traditional approach, because it shows not just the history of this topic, but it also lets students experience the everyday life of those who believe. It is not in any way a method to convert anybody to this or that faith or tradition. It is a pedagogic method for critical thinking and both making and challenging interpretations of the facts before each student. In my thesis I showed my own method and I made my own version of a better textbook that utilizes the basic points of pragmatic pedagogy. I studied the works of John Dewey, John Gatto, Neil Postman and Charles Weingartner. And I propose a method that takes no more than 4 lessons, if needed, which is the most time teachers can give to such topic. I looked at the educational programs of the Czech Republic and found that world religions are a very small portion of the subject Education in citizenship. Since John Dewey was an atheist, it is not common for people to think of religion as a topic to teach with his methodology. Most of the social sciences are still taught as history lessons and not as the fun and interesting lessons they can be. I think it is not just the natural sciences that should have their laboratories at... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | světová náboženství | cs_CZ |
dc.subject | pragmatismus | cs_CZ |
dc.subject | John Dewey | cs_CZ |
dc.subject | John Gatto | cs_CZ |
dc.subject | učebnice | cs_CZ |
dc.subject | prag. pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | praxe | cs_CZ |
dc.subject | zkušenost | cs_CZ |
dc.subject | world religions | en_US |
dc.subject | pragmatism | en_US |
dc.subject | John Dewey | en_US |
dc.subject | John Gatto | en_US |
dc.subject | textbooks | en_US |
dc.subject | pragmatic pedagogy | en_US |
dc.subject | praxis | en_US |
dc.subject | experience | en_US |
dc.title | Teaching Religion in Czech schools - a pragmatic approach | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-22 | |
dc.description.department | HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 201562 | |
dc.title.translated | Výuka náboženství v českých školách - pragmatický přístup | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hogenová, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Světová náboženství by měla být vyučována na sekundární úrovni vzdělávání. Pragmatický přístup je kvalitnější než tradiční, protože nevyučuje pouze historickou část náboženství, ale umožňuje studentům "prožít" i každodenní život těch, kteří jsou věřící. V žádném případě to není metoda, která by měla studenty nutit konvertovat k nějaké víře nebo tradici. Je to pedagogická metoda pro kritické myšlení a vytváření zvyku výkladu faktů, které získá každý student. V mé práci předkládám vlastní metodu a verzi části učebnice, ve které používám základní body pragmatické pedagogiky. Tyto body jsem vypsala na začátku kapitoly, týkající se mého vlastního návrhu, jež jsem předložila v příloze a je možné ho stáhnout z internetu. Prostudovala jsem práci a myšlenky Johna Deweye, Johna Gatto, Neila Postmana a Charlese Weingartnera. Představila jsem metodu, která využívá tolik času, kolik učitel má. Zhlédla jsem vzdělávací programy České republiky a zjistila jsem, že světová náboženství jsou ve velmi malé míře součástí předmětu Výchova k občanství. Protože byl John Dewey ateista, mnoho lidí by si jej i jeho metodologii nespojilo s výukou náboženství. Já jsem ale zjistila, že většina sociálních věd se stále učí jako hodiny historie a ne jako zábavné experimenty a zajímavé hodiny, kterými by mohly být. Nemyslím si, že... | cs_CZ |
uk.abstract.en | World religions should be taught at the secondary level of education. In this, a pragmatic approach is superior to the traditional approach, because it shows not just the history of this topic, but it also lets students experience the everyday life of those who believe. It is not in any way a method to convert anybody to this or that faith or tradition. It is a pedagogic method for critical thinking and both making and challenging interpretations of the facts before each student. In my thesis I showed my own method and I made my own version of a better textbook that utilizes the basic points of pragmatic pedagogy. I studied the works of John Dewey, John Gatto, Neil Postman and Charles Weingartner. And I propose a method that takes no more than 4 lessons, if needed, which is the most time teachers can give to such topic. I looked at the educational programs of the Czech Republic and found that world religions are a very small portion of the subject Education in citizenship. Since John Dewey was an atheist, it is not common for people to think of religion as a topic to teach with his methodology. Most of the social sciences are still taught as history lessons and not as the fun and interesting lessons they can be. I think it is not just the natural sciences that should have their laboratories at... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |