Zobrazit minimální záznam

Elements of American War Propaganda in the film adaptations of Captain America comics
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorVosyková, Lenka
dc.date.accessioned2020-10-13T10:03:20Z
dc.date.available2020-10-13T10:03:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121619
dc.description.abstractKapitán Amerika je jednoznačně nejpatriotičtější superhrdina v komiksovém světě. Již datum jeho uvedení na trh, březen 1941, naznačuje, že jedním z jeho záměrů bylo podpořit válečné snažení americké armády během druhé světové války. Propagoval americké národní hodnoty a vlastenectví, čímž mohl podněcovat muže ke vstupu do Armády Spojených států amerických a veřejnost zase ke koupi válečných dluhopisů. Na začátku nového tisíciletí došlo k restartování celého komiksového vesmíru společnosti Marvel. V roce 2011 mělo premiéru první filmové zpracování postavy Kapitána Ameriky a poté následovaly ještě další dva díly. Celá tato trilogie se těší poměrně velké oblibě mezi diváky. V teoretické části diplomové práci popisuji různé druhy propagand a jejich příklady použití. Stručně také vysvětlím, jak působila na americké občany během první a druhé světové války. Kvůli zasazení do širších souvislostí nastíním rovněž, v čem spočívá význam populární kultury a jak se vyvíjela celá společnost Marvel. Poté bude nahlíženo na postavu Kapitána Ameriky jako na součást tradice hrdinů, kteří vykazují stereotypní znaky. Praktická část zjišťuje především to, jakými způsoby se ve filmech o této postavě projevuje americká propaganda a jak ji vnímají příjemci. Zajímá mě také, jak se liší toto vnímání v závislosti na...cs_CZ
dc.description.abstractThe character of Captain America is undoubtedly the most patriotic superhero in the comics world. Just the date of market launch in March 1941 sugests, that there was an intention to support the effort of U.S. Army during the World War II. He managed to highlight american national ideas and patriotismus, so it encouraged men to join the U.S. Army and for other people to buy war bonds to finance military operations. In the beginning of the new millennium the Marvel comics universe have been restored. The first Captain America movie was released in 2011, followed with another two sequels. The whole trilogy is quite in favor of the public. In the theoretical part of my theses, there is a description of different kinds of propaganda and its common use in public. I also ilustrate significance of pop culture and development of Marvel Studios to put it all in the wider perpective. After that follows depiction Captain America as an example of tradional hero displayed with a stereotypical charachteristics. As for the practical part of the theses, I am trying to demonstrate the american propaganda used in movies. In the next chapter I would like to determine if the viewers are able to percept it and respond to it. Part of the research was also to capture the diference in their perception due to their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKapitán Amerikacs_CZ
dc.subjectpropagandacs_CZ
dc.subjectkomikscs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectMarvelcs_CZ
dc.subjectválkacs_CZ
dc.subjectpatriotismuscs_CZ
dc.subjectUSAcs_CZ
dc.subjectválečná propagandacs_CZ
dc.subjectCaptain Americaen_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectcomicsen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectMarvelen_US
dc.subjectwaren_US
dc.subjectpatriotismen_US
dc.subjectUSAen_US
dc.subjectwar propagandaen_US
dc.titlePrvky americké válečné propagandy ve filmových adaptacích komiksu Captain Americacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-22
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId215638
dc.title.translatedElements of American War Propaganda in the film adaptations of Captain America comicsen_US
dc.contributor.refereeČeňková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKapitán Amerika je jednoznačně nejpatriotičtější superhrdina v komiksovém světě. Již datum jeho uvedení na trh, březen 1941, naznačuje, že jedním z jeho záměrů bylo podpořit válečné snažení americké armády během druhé světové války. Propagoval americké národní hodnoty a vlastenectví, čímž mohl podněcovat muže ke vstupu do Armády Spojených států amerických a veřejnost zase ke koupi válečných dluhopisů. Na začátku nového tisíciletí došlo k restartování celého komiksového vesmíru společnosti Marvel. V roce 2011 mělo premiéru první filmové zpracování postavy Kapitána Ameriky a poté následovaly ještě další dva díly. Celá tato trilogie se těší poměrně velké oblibě mezi diváky. V teoretické části diplomové práci popisuji různé druhy propagand a jejich příklady použití. Stručně také vysvětlím, jak působila na americké občany během první a druhé světové války. Kvůli zasazení do širších souvislostí nastíním rovněž, v čem spočívá význam populární kultury a jak se vyvíjela celá společnost Marvel. Poté bude nahlíženo na postavu Kapitána Ameriky jako na součást tradice hrdinů, kteří vykazují stereotypní znaky. Praktická část zjišťuje především to, jakými způsoby se ve filmech o této postavě projevuje americká propaganda a jak ji vnímají příjemci. Zajímá mě také, jak se liší toto vnímání v závislosti na...cs_CZ
uk.abstract.enThe character of Captain America is undoubtedly the most patriotic superhero in the comics world. Just the date of market launch in March 1941 sugests, that there was an intention to support the effort of U.S. Army during the World War II. He managed to highlight american national ideas and patriotismus, so it encouraged men to join the U.S. Army and for other people to buy war bonds to finance military operations. In the beginning of the new millennium the Marvel comics universe have been restored. The first Captain America movie was released in 2011, followed with another two sequels. The whole trilogy is quite in favor of the public. In the theoretical part of my theses, there is a description of different kinds of propaganda and its common use in public. I also ilustrate significance of pop culture and development of Marvel Studios to put it all in the wider perpective. After that follows depiction Captain America as an example of tradional hero displayed with a stereotypical charachteristics. As for the practical part of the theses, I am trying to demonstrate the american propaganda used in movies. In the next chapter I would like to determine if the viewers are able to percept it and respond to it. Part of the research was also to capture the diference in their perception due to their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV