Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální sítích Facebook
The specifics of communication in hookah community on Facebook
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121517Identifikátory
SIS: 215185
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Nová média, sociální sítě, virtuální komunity, dýmkařská komunita, komunikace na sociálních sítích, Facebook, komerční komunikace, vodní dýmkyKlíčová slova (anglicky)
New media, social networks, virtual communities, hookah community, communication on social networks, Facebook, commercial communication, water pipesDiplomová práce "Specifika komunikace v komunitě vodních dýmek na sociální síti Facebook" se zabývá komunikací členů virtuální komunity kuřáků vodních dýmek neboli dýmkařské komunity. Předmětem práce je analýza obsahu publikovaného ve třech komunitních skupinách na sociální síti Facebook, který je zkoumán metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výsledná zjištění jsou doplněna o poznatky z polostrukturovaných rozhovorů se sedmi členy dýmkařské komunity, které byly získány metodou kvalitativní tematické analýzy. První část práce se věnuje vymezení nových médií, seznamuje se základními pojmy a koncepty sociálních sítí a marketingové komunikace, uvádí do problematiky virtuálních komunit a pojednává o vodních dýmkách, dýmkařské komunitě a komerčních subjektech dýmkařského průmyslu. Druhá část práce se věnuje výkladu metodologie kvantitativního i kvalitativního výzkumu, dále prezentaci výsledků práce a jejich shrnutí s využitím poznatků získaných v teoretické části práce. Cílem práce je popsat a zhodnotit současný stav komunikace dýmkařské komunity v tematických skupinách na sociální síti Facebook a zmapovat výskyt komerční komunikace v analyzovaném obsahu.
This thesis deals with the topic of how the members of online community of hookah smokers (hookah community) communicate. The core of the thesis lies in the quantitative content analysis of the content published in three hookah community Facebook groups. The results of the analysis are complemented with insight gained through semi-structured interviews conducted with seven members of the hookah community, using qualitative analysis. The first part of the thesis outlines the new media, describes basic terminology and concepts of social networks and marketing communication, provides an introduction into the topic of online communities, and describes hookahs, the hookah community, and the commercial entities involved in the hookah industry. The second part of the thesis describes the methodology of quantitative and qualitative research, presents the obtained findings, and provides their summary utilizing the knowledge presented in the theoretical part of the thesis. The thesis aims to describe and evaluate the current state of communication within the hookah community Facebook groups and map the presence of commercial communication in the analyzed content.