Zobrazit minimální záznam

The Czech women's view on representation of women in advertisement
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorKoláčková, Martina
dc.date.accessioned2020-10-12T11:16:04Z
dc.date.available2020-10-12T11:16:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121496
dc.description.abstractDiplomová práce Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě se zabývá reprodukcí genderových stereotypů a sexismu ve společnosti prostřednictvím reklamy. Práce si klade za cíl zjistit, jak tuto problematiku reflektují samy příjemkyně reklamních sdělení. Teoretická část se věnuje vymezení funkce reklamy, genderových rolí a genderových stereotypů, problematice sexismu a feminismu, a identifikaci základních znaků sexistické reklamy. Prostřednictvím uskutečněných výzkumů jsou demonstrovány možné důsledky stereotypní a sexistické reklamy na příjemce reklamních sdělení. Na základě analýzy rozhovorů s vybranými respondentkami a jejich hodnocení vybraných reklam jsem dospěla k závěru, že ženy vnímají obraz ženy v reklamě jako silně stereotypizovaný. Její prezentace je redukována do následujících kategorií: žena atraktivní a bezstarostná, žena hospodyňka, žena naivní a hloupá, a žena v roli sexuálního objektu. Přestože jsou ženy schopny identifikovat určité negativní dopady tohoto způsobu prezentace žen v reklamě na životy žen i mužů, jejich obavy z těchto dopadů jsou relativizovány ve vztahu k reklamě jako médiu, které nedisponuje dostatečným potenciálem ovlivňovat hodnoty a postoje společnosti. Respondentky jsou přesvědčeny, že v České republice jsou ženy v určitých oblastech...cs_CZ
dc.description.abstractMaster thesis The Czech Women's view on representation of women in advertisement focuses on the way advertisement reproduces gender stereotypes and sexism in the society. The analysis examines the view of female audience on this matters. The role of advertisement, gender roles and gender stereotypes, sexism and feminism are introduced in the beginning of this thesis. Main traits of sexism in advertisement are described. Possible impact of stereotyped and sexist advertisement on its viewers is demonstrated by introducing results of field related analyses. Based on interviews' analysis with selected group of women it was discovered that women view the representation of women in advertisement to be heavily stereotyped. Women in advertisement are reduced to the following categories: physically attractive and carefree, homemaker, naive and dull, and last but not least sex object. Even though female responders are able to identify some negative impacts of this stereotyped representation of women on both women's and men's lives, their concerns are undermined by their attitude towards advetisement which they do not consider to be capable of changing public attitudes and values. Female responders are convinced that gender discrimination against women is still present in the Czech Republic and advertisement...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectgenderové rolecs_CZ
dc.subjectsexismuscs_CZ
dc.subjectfeminismuscs_CZ
dc.subjectobjektivizace ženského tělacs_CZ
dc.subjectAdvertisementen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectgender rolesen_US
dc.subjectsexismen_US
dc.subjectfeminismen_US
dc.subjectfemale objectificationen_US
dc.titleJak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklaměcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId200372
dc.title.translatedThe Czech women's view on representation of women in advertisementen_US
dc.contributor.refereeMiessler, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Jak ženy v České republice reflektují způsob zobrazování žen v reklamě se zabývá reprodukcí genderových stereotypů a sexismu ve společnosti prostřednictvím reklamy. Práce si klade za cíl zjistit, jak tuto problematiku reflektují samy příjemkyně reklamních sdělení. Teoretická část se věnuje vymezení funkce reklamy, genderových rolí a genderových stereotypů, problematice sexismu a feminismu, a identifikaci základních znaků sexistické reklamy. Prostřednictvím uskutečněných výzkumů jsou demonstrovány možné důsledky stereotypní a sexistické reklamy na příjemce reklamních sdělení. Na základě analýzy rozhovorů s vybranými respondentkami a jejich hodnocení vybraných reklam jsem dospěla k závěru, že ženy vnímají obraz ženy v reklamě jako silně stereotypizovaný. Její prezentace je redukována do následujících kategorií: žena atraktivní a bezstarostná, žena hospodyňka, žena naivní a hloupá, a žena v roli sexuálního objektu. Přestože jsou ženy schopny identifikovat určité negativní dopady tohoto způsobu prezentace žen v reklamě na životy žen i mužů, jejich obavy z těchto dopadů jsou relativizovány ve vztahu k reklamě jako médiu, které nedisponuje dostatečným potenciálem ovlivňovat hodnoty a postoje společnosti. Respondentky jsou přesvědčeny, že v České republice jsou ženy v určitých oblastech...cs_CZ
uk.abstract.enMaster thesis The Czech Women's view on representation of women in advertisement focuses on the way advertisement reproduces gender stereotypes and sexism in the society. The analysis examines the view of female audience on this matters. The role of advertisement, gender roles and gender stereotypes, sexism and feminism are introduced in the beginning of this thesis. Main traits of sexism in advertisement are described. Possible impact of stereotyped and sexist advertisement on its viewers is demonstrated by introducing results of field related analyses. Based on interviews' analysis with selected group of women it was discovered that women view the representation of women in advertisement to be heavily stereotyped. Women in advertisement are reduced to the following categories: physically attractive and carefree, homemaker, naive and dull, and last but not least sex object. Even though female responders are able to identify some negative impacts of this stereotyped representation of women on both women's and men's lives, their concerns are undermined by their attitude towards advetisement which they do not consider to be capable of changing public attitudes and values. Female responders are convinced that gender discrimination against women is still present in the Czech Republic and advertisement...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV