dc.contributor.advisor | Bahbouh, Radvan | |
dc.creator | Fabianová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2020-10-08T09:48:27Z | |
dc.date.available | 2020-10-08T09:48:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/121357 | |
dc.description.abstract | (česky) Disertační práce si kladla za cíl ověřit vliv týmového koučování s podporou sociomapování na týmové klima a týmový výkon. Hlavním diagnostickým a zároveň intervenčním nástrojem je v této práci sociomapování, které vzniklo v devadesátých letech za účelem vizualizace týmové komunikace. Teoretická část se zabývá týmy a psychologickým rozborem takových týmových aspektů jako je velikost týmů, týmové role, složení týmů či vznik a vývoj týmové práce. Dále je pozornost věnovaná týmovému koučování a intervenci, která probíhá na podkladu sociomapování. Následuje kapitola, která rozebírá relevantní týmové procesy dle dostupných koncepcí, a hned po ní je rozebrán týmový výkon a týmové klima jako dva výstupy týmové práce relevantní pro předkládanou studii. Vzhledem ke specifičnosti rozboru týmových dat je poslední kapitola věnovaná modelům analýzy týmové práce. Empirická část předkládá studii 103 respondentů, která byla provedená na 9 intervenčních a 12 kontrolních týmech. Týmy reálně pracovaly po dobu cca 3 měsíců, během nichž se věnovaly týmovým projektům. Intervenční skupiny byly podporovány týmovým koučováním zahrnujícím sociomapování, zatímco kontrolní skupiny absolvovaly pouze setkání s cílem diskutovat aktuální pracovní témata. Týmy v kontrolní i intervenční skupině byly celkem třikrát měřené... | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English): This dissertation seeks to verify the impact of sociomapping-supported team coaching on team climate and performance. Sociomapping, created in the 1990s to visualize team communication, plays here a role simultaneously as the main diagnostic and intervention tool. The theoretical part focuses on the teams and psychological analysis of such team aspects as size, roles, composition and the formation and development of teamwork. Attention is further paid to team coaching and sociomapping-based intervention. One chapter analyzes the relevant team processes according to available concepts, with a subsequent analysis of team performance and climate as two teamwork outputs relevant to the study. Due to the specificity of team data analysis, the last chapter discusses teamwork analysis models. The empirical part presents a study of 103 respondents divided into and conducted on nine intervention and 12 control teams. The teams worked together on team projects for about three months. The intervention groups were supported by team coaching that involved sociomapping, while the control groups only attended meetings to discuss current work topics. The teams in both the control and intervention groups were sociomapped a total of three times, but only the intervention teams were presented with these... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Týmové procesy|týmové koučování|týmová komunikace|týmový engagement|týmové klima|sociomapování|modely týmové analýzy | cs_CZ |
dc.subject | Team processes|team coaching|team communication|tem engagement|team climate|sociomapping|models of team analysis | en_US |
dc.title | Efekt týmového koučování využívajícího sociomapování | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-09-17 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 168908 | |
dc.title.translated | The effect of sociomapping based team coaching | en_US |
dc.contributor.referee | Buriánek, Jiří | |
dc.contributor.referee | Höschlová, Eva | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology of Work and Organisation | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie práce a organizace | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie práce a organizace | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology of Work and Organisation | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Disertační práce si kladla za cíl ověřit vliv týmového koučování s podporou sociomapování na týmové klima a týmový výkon. Hlavním diagnostickým a zároveň intervenčním nástrojem je v této práci sociomapování, které vzniklo v devadesátých letech za účelem vizualizace týmové komunikace. Teoretická část se zabývá týmy a psychologickým rozborem takových týmových aspektů jako je velikost týmů, týmové role, složení týmů či vznik a vývoj týmové práce. Dále je pozornost věnovaná týmovému koučování a intervenci, která probíhá na podkladu sociomapování. Následuje kapitola, která rozebírá relevantní týmové procesy dle dostupných koncepcí, a hned po ní je rozebrán týmový výkon a týmové klima jako dva výstupy týmové práce relevantní pro předkládanou studii. Vzhledem ke specifičnosti rozboru týmových dat je poslední kapitola věnovaná modelům analýzy týmové práce. Empirická část předkládá studii 103 respondentů, která byla provedená na 9 intervenčních a 12 kontrolních týmech. Týmy reálně pracovaly po dobu cca 3 měsíců, během nichž se věnovaly týmovým projektům. Intervenční skupiny byly podporovány týmovým koučováním zahrnujícím sociomapování, zatímco kontrolní skupiny absolvovaly pouze setkání s cílem diskutovat aktuální pracovní témata. Týmy v kontrolní i intervenční skupině byly celkem třikrát měřené... | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): This dissertation seeks to verify the impact of sociomapping-supported team coaching on team climate and performance. Sociomapping, created in the 1990s to visualize team communication, plays here a role simultaneously as the main diagnostic and intervention tool. The theoretical part focuses on the teams and psychological analysis of such team aspects as size, roles, composition and the formation and development of teamwork. Attention is further paid to team coaching and sociomapping-based intervention. One chapter analyzes the relevant team processes according to available concepts, with a subsequent analysis of team performance and climate as two teamwork outputs relevant to the study. Due to the specificity of team data analysis, the last chapter discusses teamwork analysis models. The empirical part presents a study of 103 respondents divided into and conducted on nine intervention and 12 control teams. The teams worked together on team projects for about three months. The intervention groups were supported by team coaching that involved sociomapping, while the control groups only attended meetings to discuss current work topics. The teams in both the control and intervention groups were sociomapped a total of three times, but only the intervention teams were presented with these... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |