Zobrazit minimální záznam

The effect of sociomapping based team coaching
dc.contributor.advisorBahbouh, Radvan
dc.creatorFabianová, Ivana
dc.date.accessioned2020-10-08T09:48:27Z
dc.date.available2020-10-08T09:48:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/121357
dc.description.abstract(česky) Disertační práce si kladla za cíl ověřit vliv týmového koučování s podporou sociomapování na týmové klima a týmový výkon. Hlavním diagnostickým a zároveň intervenčním nástrojem je v této práci sociomapování, které vzniklo v devadesátých letech za účelem vizualizace týmové komunikace. Teoretická část se zabývá týmy a psychologickým rozborem takových týmových aspektů jako je velikost týmů, týmové role, složení týmů či vznik a vývoj týmové práce. Dále je pozornost věnovaná týmovému koučování a intervenci, která probíhá na podkladu sociomapování. Následuje kapitola, která rozebírá relevantní týmové procesy dle dostupných koncepcí, a hned po ní je rozebrán týmový výkon a týmové klima jako dva výstupy týmové práce relevantní pro předkládanou studii. Vzhledem ke specifičnosti rozboru týmových dat je poslední kapitola věnovaná modelům analýzy týmové práce. Empirická část předkládá studii 103 respondentů, která byla provedená na 9 intervenčních a 12 kontrolních týmech. Týmy reálně pracovaly po dobu cca 3 měsíců, během nichž se věnovaly týmovým projektům. Intervenční skupiny byly podporovány týmovým koučováním zahrnujícím sociomapování, zatímco kontrolní skupiny absolvovaly pouze setkání s cílem diskutovat aktuální pracovní témata. Týmy v kontrolní i intervenční skupině byly celkem třikrát měřené...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This dissertation seeks to verify the impact of sociomapping-supported team coaching on team climate and performance. Sociomapping, created in the 1990s to visualize team communication, plays here a role simultaneously as the main diagnostic and intervention tool. The theoretical part focuses on the teams and psychological analysis of such team aspects as size, roles, composition and the formation and development of teamwork. Attention is further paid to team coaching and sociomapping-based intervention. One chapter analyzes the relevant team processes according to available concepts, with a subsequent analysis of team performance and climate as two teamwork outputs relevant to the study. Due to the specificity of team data analysis, the last chapter discusses teamwork analysis models. The empirical part presents a study of 103 respondents divided into and conducted on nine intervention and 12 control teams. The teams worked together on team projects for about three months. The intervention groups were supported by team coaching that involved sociomapping, while the control groups only attended meetings to discuss current work topics. The teams in both the control and intervention groups were sociomapped a total of three times, but only the intervention teams were presented with these...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTýmové procesy|týmové koučování|týmová komunikace|týmový engagement|týmové klima|sociomapování|modely týmové analýzycs_CZ
dc.subjectTeam processes|team coaching|team communication|tem engagement|team climate|sociomapping|models of team analysisen_US
dc.titleEfekt týmového koučování využívajícího sociomapovánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId168908
dc.title.translatedThe effect of sociomapping based team coachingen_US
dc.contributor.refereeBuriánek, Jiří
dc.contributor.refereeHöschlová, Eva
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology of Work and Organisationen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie práce a organizacecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie práce a organizacecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology of Work and Organisationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs(česky) Disertační práce si kladla za cíl ověřit vliv týmového koučování s podporou sociomapování na týmové klima a týmový výkon. Hlavním diagnostickým a zároveň intervenčním nástrojem je v této práci sociomapování, které vzniklo v devadesátých letech za účelem vizualizace týmové komunikace. Teoretická část se zabývá týmy a psychologickým rozborem takových týmových aspektů jako je velikost týmů, týmové role, složení týmů či vznik a vývoj týmové práce. Dále je pozornost věnovaná týmovému koučování a intervenci, která probíhá na podkladu sociomapování. Následuje kapitola, která rozebírá relevantní týmové procesy dle dostupných koncepcí, a hned po ní je rozebrán týmový výkon a týmové klima jako dva výstupy týmové práce relevantní pro předkládanou studii. Vzhledem ke specifičnosti rozboru týmových dat je poslední kapitola věnovaná modelům analýzy týmové práce. Empirická část předkládá studii 103 respondentů, která byla provedená na 9 intervenčních a 12 kontrolních týmech. Týmy reálně pracovaly po dobu cca 3 měsíců, během nichž se věnovaly týmovým projektům. Intervenční skupiny byly podporovány týmovým koučováním zahrnujícím sociomapování, zatímco kontrolní skupiny absolvovaly pouze setkání s cílem diskutovat aktuální pracovní témata. Týmy v kontrolní i intervenční skupině byly celkem třikrát měřené...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This dissertation seeks to verify the impact of sociomapping-supported team coaching on team climate and performance. Sociomapping, created in the 1990s to visualize team communication, plays here a role simultaneously as the main diagnostic and intervention tool. The theoretical part focuses on the teams and psychological analysis of such team aspects as size, roles, composition and the formation and development of teamwork. Attention is further paid to team coaching and sociomapping-based intervention. One chapter analyzes the relevant team processes according to available concepts, with a subsequent analysis of team performance and climate as two teamwork outputs relevant to the study. Due to the specificity of team data analysis, the last chapter discusses teamwork analysis models. The empirical part presents a study of 103 respondents divided into and conducted on nine intervention and 12 control teams. The teams worked together on team projects for about three months. The intervention groups were supported by team coaching that involved sociomapping, while the control groups only attended meetings to discuss current work topics. The teams in both the control and intervention groups were sociomapped a total of three times, but only the intervention teams were presented with these...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV