Politická image: marketingový nástroj nebo osobní přesvědčení?
Political image: marketing tool or personal conviction?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121048Identifikátory
SIS: 201433
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brunclík, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
14. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Pánská móda, politická reprezentace, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
Men's fashion, political representation, political marketingMóda jakožto fenomén je spjata s lidskou společností odjakživa. Ve své práci zkoumám, jakou roli hraje móda v politice, jak vyjadřuje spjatost s danou kulturou, politickou funkcí nebo společenským postavením obecně, přičemž se zaměřuji jen na pánskou módu. Na symbolickou roli módy v politice nahlížím prizmatem Hanny F. Pitkin a jejího konceptu symbolické reprezentace a také pomocí politického marketingu. Vlastní výzkum probíhal pomocí osobních rozhovorů s poslanci a senátory z vybraných politických stran. Tato práce nabízí rozbor, jakou roli hraje pánská móda v politickém zastoupení a jak reflektuje ideové založení daného politického zástupce. Klíčová slova Pánská móda, politická reprezentace, politický marketing.
Fashion as a phenomenon was always connected with the human society. In this work I answer the role of men's fashion in politics within the cultural context in the Czech Republic. In this part I use the theory of representation from Hanna Pitkin, concretely the part about symbolic representation. It also uses theories from political marketing. My own research was done through the interviews with politicians from investigated political parties. This paper offers an answer which role plays the fashion in politics and how it is connected with the ideological background of the individual politician. Key words Men's fashion, political representation, political marketing.