Zobrazit minimální záznam

Artificial intelligence for Sushi Go!
dc.contributor.advisorHolan, Tomáš
dc.creatorFilek, Jiří
dc.date.accessioned2020-10-05T10:02:29Z
dc.date.available2020-10-05T10:02:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120975
dc.description.abstractPráce se věnuje vývoji umělé inteligence pro karetní hru Sushi Go!. Jedná se o hru dvou až pěti hráčů, ve které všichni hráči hrají najednou. Práce prezentuje různé přístupy pro tvorbu umělé inteligence. Největší důraz je kladen na metody MCTS, konkrétně na metody DUCT a EXP3. Také bude vyzkoušena hra na základě vážených pravidel, kde váhy přiřadí genetický algoritmus. V první části je obsažena analýza hry a popis vybraných metod umělé inteligence. Následuje určení parametrů agentů a také srovnání všech zkoumaných umělých inteligencí při hře dvou, ale i více hráčů. To je provedeno na základě mnoha sehraných her. Poslední část práce se zabývá implementací. K účelu vývoje umělé inteligence vznikla grafická a konzolová aplikace. Konzolová aplikace slouží k nalezení parametrů a také ke srovnání umělých inteligencí. Grafická aplikace slouží pro hru člověka proti umělé inteligenci nebo jiným lidem na jednom počítači. Pro všechny experimenty dopadla nejlépe metoda DUCT i přes teoretické nevýhody proti EXP3.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with an artificial intelligence for a Sushi Go! card game. It is a game with simultaneous moves for two to five players. The thesis presents multiple approaches for development of an artificial intelligence. The main focus is on methods based on the MCTS algorithm, namely DUCT and EXP3. An artificial intelligence using weighted rules is tried as well. The weights are assigned by a genetic algorithm. The first part of the thesis is about game analysis and description of chosen methods. The second part of the thesis is about parameter tuning and comparison of different agents for two or more players. The comparison is based on a large number of games played between agents. The last part of the thesis deals with an implementation. A graphical and a console applications were created for the purpose of developing an artificial intelligence. The console application is used for parameter tuning and also to compare artificial intelligences. The graphical application is used for a game of human against artificial intelligence or other humans on a single computer. Overall, DUCT performs best in every experiment despite its theoretical disadvantages.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectSushi Go!cs_CZ
dc.subjectkaretní hracs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectSushi Go!en_US
dc.subjectcard gameen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.titleUmělá inteligence pro Sushi Go!cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId216600
dc.title.translatedArtificial intelligence for Sushi Go!en_US
dc.contributor.refereeMráz, František
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje vývoji umělé inteligence pro karetní hru Sushi Go!. Jedná se o hru dvou až pěti hráčů, ve které všichni hráči hrají najednou. Práce prezentuje různé přístupy pro tvorbu umělé inteligence. Největší důraz je kladen na metody MCTS, konkrétně na metody DUCT a EXP3. Také bude vyzkoušena hra na základě vážených pravidel, kde váhy přiřadí genetický algoritmus. V první části je obsažena analýza hry a popis vybraných metod umělé inteligence. Následuje určení parametrů agentů a také srovnání všech zkoumaných umělých inteligencí při hře dvou, ale i více hráčů. To je provedeno na základě mnoha sehraných her. Poslední část práce se zabývá implementací. K účelu vývoje umělé inteligence vznikla grafická a konzolová aplikace. Konzolová aplikace slouží k nalezení parametrů a také ke srovnání umělých inteligencí. Grafická aplikace slouží pro hru člověka proti umělé inteligenci nebo jiným lidem na jednom počítači. Pro všechny experimenty dopadla nejlépe metoda DUCT i přes teoretické nevýhody proti EXP3.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with an artificial intelligence for a Sushi Go! card game. It is a game with simultaneous moves for two to five players. The thesis presents multiple approaches for development of an artificial intelligence. The main focus is on methods based on the MCTS algorithm, namely DUCT and EXP3. An artificial intelligence using weighted rules is tried as well. The weights are assigned by a genetic algorithm. The first part of the thesis is about game analysis and description of chosen methods. The second part of the thesis is about parameter tuning and comparison of different agents for two or more players. The comparison is based on a large number of games played between agents. The last part of the thesis deals with an implementation. A graphical and a console applications were created for the purpose of developing an artificial intelligence. The console application is used for parameter tuning and also to compare artificial intelligences. The graphical application is used for a game of human against artificial intelligence or other humans on a single computer. Overall, DUCT performs best in every experiment despite its theoretical disadvantages.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV