Umělá inteligence pro hru Azul
Artificial intelligence for the game of Azul
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120960Identifiers
Study Information System: 223499
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Hric, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
14. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
desková hra, umělá inteligenceKeywords (English)
board game, artificial intelligencePorovnání tří různých pristupů na vytvoření umělé inteligence prodoskovou hru Azul a jejich implementace, testování a následné výsledky testů. Součástí práce je taky simulace hry vytvořená v herním enginu ve které je možné hrát proti ostatním hráčům nebo proti AI.
A comparison between three different approaches to developing an AI agent for the board game Azul and their implementation, testing and consequent results of said tests. A part of the thesis is also a simulator created in a game engine for playing against a local player or an artificial intelligence agent.