Analýza volební kampaně na Hlučínsku
Analyzing the Election Campaign in the Hlučín Region
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/120816Identifikátory
SIS: 212843
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šárovec, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
7. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
politická kampaň, Hlučínsko, Hlučín, volby, komunální politika, hodnotové orientace, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
Political campaign, Hlučín Region, Hlučín, elections, communal politics, value orientation, political marketingTato bakalářská práce se zabývá otázkou, zda a jakým způsobem dochází ke zohledňování specifických hodnotových vzorců a historických vlivů při politické komunikaci a ve volební kampani v historickém regionu Hlučínska. Identifikuje základní rysy hlučínského obyvatelstva, jejich projevy v současnosti a také historický vývoj, který jim předcházel. Z hodnot, které tvoří z Hlučínska specifický region, se jedná především o pracovitost, konzervatismus, silné postavení církve, vazby na Německo a Polsko, charakter pohraničního regionu, unikátní nářečí nebo smysl pro pořádek. Samotný výzkum sestává z dotazníkového šetření v elektronické formě mezi členy politických stran aktivních v historickém regionu, a také rozboru volebních materiálů dostupných v tisku (tištěné i online skrze rozhraní Monitora), na internetu a v rámci sociálních sítí, případně také materiálů poskytnutých samotnými zástupci stran. Princip přizpůsobování politické kampaně přebírá práce z modelu politického marketingu především podle Lees-Marshment. K identifikaci základních hodnotových orientací slouží výzkum Zicha, Anýžové a kol. vycházející z European Social Survey a další publikace zabývající se dějinami Hlučínska. Z výsledků šetření i rozboru je patrné, že většina hodnotových odlišností je v politické komunikaci zohledněna, přičemž...
This thesis deals with the question of whether and how specific value patterns and historical influences are taken into account in political communication and in the election campaign in the historical Hlučín region. It identifies the basic features of the Hlučín population, their manifestations in the present and also the historical development that preceded them. The values that make the Hlučín region a specific region are, among others, diligence, conservatism, the strong position of the church, ties to Germany and Poland, the character of the border region, a unique dialect and a sense of order. The research itself consists of a questionnaire survey in electronic form among members of political parties active in the historic region, as well as an analysis of election materials available in the press (printed and online through the Monitora interface), on the Internet and social networks, or provided by the parties themselves. The principle of adapting the political campaign utilizes the model of political marketing, especially the model of Lees-Marshment. The research of Zich, Anýžová et al. is used to identify the basic value orientations. based on the European Social Survey and other publications dealing with the history of the Hlučín region. The results of the survey and analysis show that...
