Využití mobilních aplikací ve výuce chemie
The use of mobile applications in the teaching of chemistry
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119949Identifikátory
SIS: 208568
Kolekce
- Kvalifikační práce [20084]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmejkal, Petr
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
23. 7. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Vzdělávání v chemii, Chytré mobilní telefony, Mobilní aplikaceKlíčová slova (anglicky)
Education of chemistry, Smartphones, Mobile applicationsDiplomová práce se zabývá výukou chemie pomocí mobilních telefonů na základních a středních školách. Teoretická část obsahuje rešerši článků a závěrečných prací zabývajících se tímto tématem. Dále ukazuje, zda a jak se mobilními telefony ve výuce zabývají rámcové vzdělávací programy a školní řády vybraných škol. V praktické části je provedena rešerše dostupných výukových aplikací s chemickým zaměřením a analýza některých z nich podle předem stanovených kritérií. Všechny zkoumané aplikace jsou rozděleny dle témat a seřazeny do tabulky shrnující jejich hlavní obsahovou náplň. Na závěr je také popsána realizace jedné vyučovací hodiny se zapojením mobilních telefonů včetně připravených didaktických materiálů a její zhodnocení.
The diploma thesis focuses on teaching of Chemistry using mobile phones at primary and secondary schools. The theoretical part is dedicated to the research articles and final theses focused on the topic. Moreover, this thesis shows whether and how school curricula and school regulations dedicate to the topic of mobile phones in education. The practical part of the thesis introduces a research of available chemical educational applications and also an analysis of chosen applications based on predetermined criteria. All of the researched applications are divided according to their topics and arranged in a table summarizing their main content. Furthermore, this thesis describes a trial lesson with implementation of mobile phones and its evaluation. This part also includes all materials used in the pedagogical experiment.