Zobrazit minimální záznam

Didactic software for chemistry education at the ISCED 2 level
dc.contributor.advisorČtrnáctová, Hana
dc.creatorSadykov, Timur
dc.date.accessioned2020-08-04T09:46:42Z
dc.date.available2020-08-04T09:46:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119742
dc.description.abstract1 ABSTRACT The current chemistry education solves problems related primarily to the setting of the curriculum contents, which would be professionally correct, appropriately extensive, and at the same time connected with current aspects of life in modern society, and to problems of teaching strategies that would stimulate the students into an interest in science and commitment to it. The main goal of this dissertation is to create an educational website with an interactive chemistry course for lower secondary schools (ISCED 2) and verify its effectiveness in school practice. The first part of the dissertation describes methods of interactive chemistry teaching supporting the increase of the students' cognitive activity and the effectiveness of the learning process using ICT. The second part characterizes the chemistry course thus created and lists various ways to apply interactive teaching in it. Our interactive course contains a total of 14 thematic units, each with 2-6 subthemes. All themes are processed with respect to the practical application of the subject matter using the listed interactive education methods. This course was tested in 2018-2020 during chemistry lessons in Kazakhstan and Czech Republic, and the students' opinions toward interactive teaching in this study were tested using a simple...en_US
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Současné chemické vzdělávání řeší problémy spojené především se stanovením obsahu učiva, který bude odborně správný, přiměřeně rozsáhlý a zároveň spojený s aktuálními aspekty života současné společnosti, a problémy strategie výuky, která bude podněcovat zájem a zaujetí žáků pro přírodní vědy. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit vzdělávací webovou stránku s interaktivním kurzem chemie pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií a ověřit její účinnost ve školní praxi. V první části práce jsou popsány vybrané způsoby interaktivní výuky chemie podporující zvýšení kognitivní aktivity žáků a účinnosti učebního procesu s využitím ICT. Ve druhé části práce je charakterizován vytvořený kurz chemie a uvedeny možné způsoby aplikace interaktivní výuky v tomto kurzu. Kurz obsahuje celkem 14 tematických bloků, dále dělených na 2-6 dílčích témat. Všechny tematické bloky jsou vytvořeny s přihlédnutím k praktickému použití oboru chemie a využití uvedených interaktivních výukových metod. Vytvořený kurz byl pilotně ověřován ve výuce chemie v Kazachstánu a České republice v letech 2018-2020, a to především z hlediska zjištění zájmu žáků o tento způsob výuky formou dotazníkového šetření. První ověřování vzdělávacích materiálů interaktivního kurzu chemie bylo provedeno v Karagandě...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectchemical educationen_US
dc.subjectlower-secondary schoolen_US
dc.subjectinteractive teaching methodsen_US
dc.subjectinformation and communication technologyen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectchemické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectúroveň ISCED 2cs_CZ
dc.subjectinteraktivní metody výukycs_CZ
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.titleDidaktický software pro výuku chemie na úrovni ISCED 2cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-07-14
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId183353
dc.title.translatedDidactic software for chemistry education at the ISCED 2 levelen_US
dc.contributor.refereeHavlíček, David
dc.contributor.refereeSvoboda, Lubomír
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programDidactics of Chemistryen_US
thesis.degree.programDidaktika chemiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csDidaktika chemiecs_CZ
uk.degree-program.enDidactics of Chemistryen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Současné chemické vzdělávání řeší problémy spojené především se stanovením obsahu učiva, který bude odborně správný, přiměřeně rozsáhlý a zároveň spojený s aktuálními aspekty života současné společnosti, a problémy strategie výuky, která bude podněcovat zájem a zaujetí žáků pro přírodní vědy. Hlavním cílem disertační práce je vytvořit vzdělávací webovou stránku s interaktivním kurzem chemie pro 2. stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií a ověřit její účinnost ve školní praxi. V první části práce jsou popsány vybrané způsoby interaktivní výuky chemie podporující zvýšení kognitivní aktivity žáků a účinnosti učebního procesu s využitím ICT. Ve druhé části práce je charakterizován vytvořený kurz chemie a uvedeny možné způsoby aplikace interaktivní výuky v tomto kurzu. Kurz obsahuje celkem 14 tematických bloků, dále dělených na 2-6 dílčích témat. Všechny tematické bloky jsou vytvořeny s přihlédnutím k praktickému použití oboru chemie a využití uvedených interaktivních výukových metod. Vytvořený kurz byl pilotně ověřován ve výuce chemie v Kazachstánu a České republice v letech 2018-2020, a to především z hlediska zjištění zájmu žáků o tento způsob výuky formou dotazníkového šetření. První ověřování vzdělávacích materiálů interaktivního kurzu chemie bylo provedeno v Karagandě...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The current chemistry education solves problems related primarily to the setting of the curriculum contents, which would be professionally correct, appropriately extensive, and at the same time connected with current aspects of life in modern society, and to problems of teaching strategies that would stimulate the students into an interest in science and commitment to it. The main goal of this dissertation is to create an educational website with an interactive chemistry course for lower secondary schools (ISCED 2) and verify its effectiveness in school practice. The first part of the dissertation describes methods of interactive chemistry teaching supporting the increase of the students' cognitive activity and the effectiveness of the learning process using ICT. The second part characterizes the chemistry course thus created and lists various ways to apply interactive teaching in it. Our interactive course contains a total of 14 thematic units, each with 2-6 subthemes. All themes are processed with respect to the practical application of the subject matter using the listed interactive education methods. This course was tested in 2018-2020 during chemistry lessons in Kazakhstan and Czech Republic, and the students' opinions toward interactive teaching in this study were tested using a simple...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV