Board game with artificial intelligence
Desková hra s umělou inteligencí
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119375Identifiers
Study Information System: 205402
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Hric, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
7. 7. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
desková hra, umělá inteligenceKeywords (English)
board game, artificial intelligenceDeskové hry pro více hráčů s prvky neurčité informace prezentují pro mnoho běž- ných herních algoritmů těžký problém. Studování jejich chování v takovýchto hrách je často nesnadné, protože existující implementace podobných her nemají silnou podporu pro umělé inteligence. Cílem této práce je implementovat deskovou hru pro více hráčů s prvky neurčité informace způsobem, který poskytne prostředí pro vývoj a testování různých typů umělé inteligence pro deskové hry se zmíněnými vlastnostmi. Dále se tato práce bude věnovat implementaci několika algoritmů pro tuto hru. Tato implementace nám umožní demonstrovat vlastnosti vyvinutého prostředí pro vývoj a testování umě- lých inteligencí, a dále nám umožní analyzovat vlastnosti existujících algoritmů při jejich aplikaci na deskovou hru s prvky jako je neúplná informace, nebo více hráčů. 1
Multiplayer board games with imperfect information present a difficult challenge for many common game-playing algorithms. Studying their behavior in such games can be difficult, because existing implementations of such games have poor support for artificial intelligence. This thesis aims to implement an imperfect information multiplayer board game in a way that provides a framework for developing and testing different types of artificial intelligence for board games with the aforementioned qualities. Furthermore, this thesis explores the implementation of several algorithms for the game. This aims to showcase the artificial intelligence framework, as well as to analyze the performance of ex- isting algorithms when applied to a board game with elements such as hidden information and multiple players. 1