Zobrazit minimální záznam

Education of pupils with different mother tongue
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorSmrečani, Martina
dc.date.accessioned2020-07-24T08:09:08Z
dc.date.available2020-07-24T08:09:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119328
dc.description.abstractThis Bachelor thesis entitled "Education of pupils with different mother tongue" aims to describe and characterize how pupils with different mother tongues receive support and what families are facing in terms of their education and inclusion. This work is divided into two parts: the theoretical part presents technical knowledge addressing this issue, by defining basic terms, reviewing current legislation and rights of pupils with different mother tongue and it clarifies the current view of their support. This part deals also with aspects that influence the integration and the success at school of these pupils. Among other things, it deals with the principles of working with pupils with a different mother tongue and introduces to readers the organizations that offer support to pupils and their families. The empirical part of this thesis, on the other hand, is performed based on four studied cases, which map the issue of education of pupils with different mother tongue from the perspective of the whole family. The research was carried out using basic qualitative techniques - semi- structured interviews. Based on theoretical and practical knowledge, the author summarizes her view of the issue. One of the main findings of the research is that a pupil with a different mother tongue often struggles at...en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce s názvem "Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem" je popsat a charakterizovat, jakými způsoby žáci s odlišným mateřským jazykem získávají podporu a s čím se potýkají rodiny v souvislosti s jejich vzděláváním a začleňováním. Tato práce je rozdělena na dvě části: teoretická část prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Věnuje se vymezení základních pojmů, zachycuje aktuální legislativu a práva žáků s odlišným mateřským jazykem a objasňuje současný pohled na jejich podporu. Práce se zabývá také aspekty, které ovlivňují integraci a školní úspěšnost těchto žáků. Mimo jiné se věnuje zásadám práce s žáky s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s organizacemi, které nabízejí žákům i jejich rodinám podporu. Druhá (empirická) část práce je zpracována formou čtyř případových studií, které mapují problematiku vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem z pohledu celé rodiny. Výzkum byl zrealizován pomocí základní kvalitativní techniky - polostrukturovaný rozhovor. Na základě teoretických a praktických poznatků autorka shrnuje svůj pohled na problematiku. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že se žák s odlišným mateřským jazykem mnohdy ve škole potýká kvůli jazykové bariéře s posměšky a neschopností navazovat vztahy. Jeho úspěšnost ve velké míře ovlivňuje...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpupil with a different mother tongue|integration|pupil-foreigner|inclusion|bilingualism|language barriers|family|education|Czech language as a second languageen_US
dc.subjectžák s odlišným mateřským jazykem|integrace|žák-cizinec|inkluze|bilingvismus|jazykové bariéry|rodina|vzdělávání|čeština jako druhý jazykcs_CZ
dc.titleVzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId219832
dc.title.translatedEducation of pupils with different mother tongueen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce s názvem "Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem" je popsat a charakterizovat, jakými způsoby žáci s odlišným mateřským jazykem získávají podporu a s čím se potýkají rodiny v souvislosti s jejich vzděláváním a začleňováním. Tato práce je rozdělena na dvě části: teoretická část prezentuje odborné poznatky týkající se této problematiky. Věnuje se vymezení základních pojmů, zachycuje aktuální legislativu a práva žáků s odlišným mateřským jazykem a objasňuje současný pohled na jejich podporu. Práce se zabývá také aspekty, které ovlivňují integraci a školní úspěšnost těchto žáků. Mimo jiné se věnuje zásadám práce s žáky s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s organizacemi, které nabízejí žákům i jejich rodinám podporu. Druhá (empirická) část práce je zpracována formou čtyř případových studií, které mapují problematiku vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem z pohledu celé rodiny. Výzkum byl zrealizován pomocí základní kvalitativní techniky - polostrukturovaný rozhovor. Na základě teoretických a praktických poznatků autorka shrnuje svůj pohled na problematiku. Mezi hlavní zjištění výzkumu patří, že se žák s odlišným mateřským jazykem mnohdy ve škole potýká kvůli jazykové bariéře s posměšky a neschopností navazovat vztahy. Jeho úspěšnost ve velké míře ovlivňuje...cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis entitled "Education of pupils with different mother tongue" aims to describe and characterize how pupils with different mother tongues receive support and what families are facing in terms of their education and inclusion. This work is divided into two parts: the theoretical part presents technical knowledge addressing this issue, by defining basic terms, reviewing current legislation and rights of pupils with different mother tongue and it clarifies the current view of their support. This part deals also with aspects that influence the integration and the success at school of these pupils. Among other things, it deals with the principles of working with pupils with a different mother tongue and introduces to readers the organizations that offer support to pupils and their families. The empirical part of this thesis, on the other hand, is performed based on four studied cases, which map the issue of education of pupils with different mother tongue from the perspective of the whole family. The research was carried out using basic qualitative techniques - semi- structured interviews. Based on theoretical and practical knowledge, the author summarizes her view of the issue. One of the main findings of the research is that a pupil with a different mother tongue often struggles at...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV