Gamifikace v psychologickém výzkumu
Gamification in Psychological Research
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119180Identifiers
Study Information System: 214772
Collections
- Kvalifikační práce [23774]
Author
Advisor
Referee
Kaplan, Cyril
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
18. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Gamifikace|gamifikační elementy|sebedeterminační teorie|psychologický výzkum|míra návratnostiKeywords (English)
Gamification|gamification elements|self-determination theory|psychological research|attritionTato práce přehledně shrnuje dosavadní vědeckou literaturu zabývající se gamifikací; definuje tento fenomén, popisuje základní principy jeho fungování a propojuje jej s psychologickými teoriemi motivace. Zároveň se zabývá efektivitou gamifikace a popisuje jak behaviorální, tak psychologické proměnné, které gamifikace může ovlivňovat. Práce také přináší stručný přehled doporučení pro implementaci gamifikačních elementů do praxe a zkoumá využití gamifikace v psychologickém výzkumu. Dále plynuje navazuje návrhem výzkumného projektu, který má za cíl zmapovat míru návratnosti probandů v psychologickém výzkumu a možný vliv gamifikace na tuto proměnnou. V neposlední řadě shrnuje tato práce dosavadní kritiku tohoto konceptu.
This thesis summarizes latest scientific literature on gamification; it defines this phenomenon, describes its basic principles and links it with contemporary psychological theories of motivation. Simultaneously, it is concerned with the effectiveness of gamification and describes behavioral as well as psychological variables which may be influenced by it. Furthermore, this thesis brings a summary of recommendations for the implementation of gamification in practice and describes its use in psychological research. It further fluently translates into a project proposal, which aims to investigate attrition in psychological research and the possible effect of gamification on this variable. Lastly, it includes criticisms of this phenomenon.