Kulturní specifika nekomerční marketingové komunikace UNICEF ve vybraných státech: ČR, Francie, USA
Cultural specifics of the UNICEF's social marketing communication in selected countries: Czech Republic, France, USA
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119168Identifiers
Study Information System: 215299
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
1. 7. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce nazvaná "Kulturní specifika nekomerční marketingové komunikace UNICEF ve vybraných státech: Česká republika, Francie, USA" analyzuje a porovnává nekomerční komunikaci Dětského fondu Organizace spojených národů (UNICEF) ve vybraných státech s cílem pochopit, do jaké míry se v ní projevují specifika jednotlivých kultur a hodnotových systémů. Předpokladem pro tuto analýzu byla skutečnost, že UNICEF oficiálně adoptoval přístup glokalizace do své globální komunikační strategie, jenž je charakteristický mísením globálních a lokálních prvků v komunikaci. Analýza ukázala, že se komunikace UNICEF v jednotlivých státech liší, a že se v ní opravdu mísí jak prvky lokální kultury, tak prvky globální. UNICEF je jedna z mála nekomerčních globálních organizací, která se snaží svou globální vizi a misi přizpůsobit cílovému publiku na úrovni národních států, a proto je důležité ji dále zkoumat jako potenciální inspiraci pro další neziskové organizace.
This diploma thesis called "Cultural specifics of the UNICEF's non-commercial marketing communication in selected countries: Czech Republic, France, USA" analysis and compares non-commercial marketing communication of the United Nations Children's Fund (UNICEF) in selected countries. The study aims at understanding to which extent local culture and it values sets are represented in the UNICEF's communication on the national level. The prerequisite for this study was the fact that UNICEF had officialy adopted glocalisation to its global communication strategy. This approach is unique in combining both local as well as global communication traits. UNICEF i sone of the few non-commercial global organizations that seeks to adapt its global vision and mission to its target audience at the nation-state lavel. Therefore, i tis important to further explore it as a potential role model for other non-profit organizations.