Euroskepticismus v českých médiích
Euroscepticism in the Czech media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119029Identifikátory
SIS: 215300
Kolekce
- Kvalifikační práce [17587]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Euroskepticismus, média, politika, Evropská unie, Česká republika, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Euroscepticism, media, politics, European Union, the Czech Republic, quantitative content analysisO České republice se často tvrdí, že je to země euroskeptická. Tyto názory pramení zejména z výsledků průzkumů veřejného mínění, neboť např. výsledky voleb nevykazují vyšší úspěchy euroskeptických stran a koneckonců i referendum o vstupu Česka do EU dopadlo jasně pozitivně. Skeptické názory se tak často mohou projevovat spíše nezájmem o evropskou tematiku, špatnou informovaností či nechozením k evropským volbám, jejichž účast je v ČR dlouhodobě jedna z nejnižších. Zjistit, jakou úlohu na těchto náladách mají tištěná média, a zda se některá z nich dají označit jako euroskeptická, to je primárním cílem předkládané diplomová práce. Dalším cílem je pak ověřit předkládanou teorii euroskepticismu a relevanci jeho definovaných aktérů, a též najít nové, dříve nedefinované euroskeptiky.
The Czech Republic is often said to be a Eurosceptic country. These opinions mainly come from the results of public opinion polls, as, for example, the election results do not show higher success of Eurosceptic parties and, after all, the referendum on the Czech Republic's accession to the EU has a positive result. Skeptical opinions may rather show in a lack of interest in European issues, poor awareness, or low participation in the European elections, where the Czech Republic has had one of the lowest participations for a long time. It is the primary goal of this diploma thesis to find out what role the print media play in these moods and whether some of them may be labeled as Eurosceptic. Another goal is to verify the presented theory of Euroscepticism and the relevance of its defined actors, and also to find new, previously undefined Eurosceptics.