Chování a kultura followerů z perspektivy influencerů
Behavior and culture of followers from the perspective of influencers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119024Identifikátory
SIS: 215264
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Influencer, follower, digitální domorodci, online publika, chování followerů, kultura followerů, mediální gramotnost, perspektiva influencerů, publika influencerůKlíčová slova (anglicky)
Influencer, follower, digital natives, online audiences, behavior of followers, culture of followers, media literacy, perspective of influencers, audiences of influencersPředmětem této diplomové práce je fenomén influencerů - konkrétně to, jak tito producenti mediálních obsahů vnímají své publikum. Cílem práce je poznat a pochopit chování a kulturu followerů z perspektivy influencerů v kontextu mediální gramotnosti. Sledujícím influencera se totiž dnes může stát každý, kdo má přístup k internetu, a základní znalost kyberprostoru není podmínkou vstupu do něj. Na základě provedení kvalitativního výzkumu mezi šesti influencery práce nabízí nejen teoretický, ale také empirický pohled na chování, kulturu a mediální gramotnost mladého digitálního publika. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům práce vztahujícím se k digitálním publikům, internetu, nebezpečí, která souvisejí s pobytem v kyberprostoru, i mediální gramotnosti v kontextu nových médií. Další část práce se věnuje výkladu metodologie výzkumu, na který navazuje prezentace výsledků vlastního výzkumu a jejich shrnutí. Autorka na základě výzkumu zjistila, že participující influenceři pozorují souvislost mezi svým chováním a svými zájmy a chováním a zájmy svých followerů. Subjekty výzkumu vnímají své publikum pozitivně, jeho zpětná vazba je pro ně důležitá a přizpůsobují se jí. Mezi participanty se liší názory na to, zda je jejich publikum mediálně gramotné, téměř všichni ale uvedli, že jsou jejich...
This diploma thesis deals with a phenomenon of influencers - specifically how do these producers of media content perceive their audience. The goal of this diploma thesis is to identify and understand the behavior and culture of followers from the perspective of influencers in the context of media literacy. Nowadays anyone with an internet connection can become a follower of an influencer and basic knowledge about the cyberspace is not necessary. Thanks to the qualitative research among six different influencers this diploma thesis does offer theoretical and empirical point of view on a behavior, culture and media literacy of a young digital audience. The first part of the diploma thesis is dedicated to theoretical knowledge related to the digital audience, internet and danger that comes with the usage of cyberspace as well as media literacy in the context of a new media. The next part focuses on the interpretation of the methodology of research, followed by the presentation of results of the conducted research and their summary. Based on the research the author found out that participating influencers are aware of a connection between their behavior and hobbies and behavior and hobbies of their influencers. Subjects of the research perceive their audience in a positive way, their feedback is important to...
