Zobrazit minimální záznam

The role of media in the diffusion of Japanese culture
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorPaták, David
dc.date.accessioned2020-07-21T09:47:11Z
dc.date.available2020-07-21T09:47:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119003
dc.description.abstractThe focus of this master's thesis is on the role of specific media in the diffusion of Japanese culture. Even though Japan is both geographically distant and culturally distinct from the rest of the world, it has become popular among fans globally. One of the main factors contributing to this fascination is a so-called media mix including Japan-specific media ranging from manga and anime to videogames. The aim of this master's thesis is to find out, based on a quantitative research conducted in both Czech and English-speaking environments, how various media outlets in Japan contribute to its popularity world-wide, identify the most important medium and scrutinize it through a descriptive analysis based on the theories of globalisation and cultural hybridisation to see what makes this medium so distinct. The author discovered that the most significant medium contributing to the diffusion of Japanese culture is anime. One of the main reasons behind its success is a commercial strategy of Japanese producers who intentionally remove cultural boundaries out of anime to make it globally acceptable. Another contributing factor connected to that, is the hybrid look of anime characters that do not have the physical features of Japanese people, which is why audiences tend to link the characters to their own...en_US
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je role konkrétních médií při šíření japonské kultury do světa. Ačkoliv je totiž Japonsko od většiny zbytku světa geograficky i kulturně vzdálené, těší se v současnosti popularitě mezi fanoušky napříč kontinenty. Jedním z původců této popularity je tzv. mediální mix zahrnující různé japonsky specifické mediální produkty od mangy přes anime po videohry. Cílem práce je za pomoci kvantitativního výzkumu provedeného jak v českém, tak anglicky mluvícím prostředí zjistit, jaký význam mají jednotlivá média při popularizaci Japonska, identifikovat to nejdůležitější a následně pomocí deskriptivní analýzy opírající se o teorie globalizace a kulturní hybridizace vysvětlit, čím je dané médium tak specifické. Autor při řešení zvoleného tématu došel k hlavnímu zjištění, že klíčovým médiem pro šíření japonské kultury je anime. Jednou z příčin je komerční strategie japonských producentů, kteří z anime odstraňují kulturní bariéry se záměrem učinit jej globálně co nejpřijatelnějším. S tím souvisí další významný faktor, a sice hybridní vzhled animovaných postav, které nevypadají jako Japonci, nýbrž jako jakási rasová směsice, díky čemuž mají diváci tendenci si je automaticky spojovat s jejich vlastní rasou a snadno se s nimi identifikovat. Významnou úlohu sehrávají také samotní příznivci...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAnimeen_US
dc.subjectMangaen_US
dc.subjectMedia Mixen_US
dc.subjectPopular Cultureen_US
dc.subjectCultural Hybridisationen_US
dc.subjectGlobalisationen_US
dc.subjectJapanen_US
dc.subjectAnimecs_CZ
dc.subjectmangacs_CZ
dc.subjectmediální mixcs_CZ
dc.subjectpopulární kulturacs_CZ
dc.subjectkulturní hybridizacecs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectJaponskocs_CZ
dc.titleRole médií při šíření japonské kulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203959
dc.title.translatedThe role of media in the diffusion of Japanese cultureen_US
dc.contributor.refereeKöpplová, Barbara
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je role konkrétních médií při šíření japonské kultury do světa. Ačkoliv je totiž Japonsko od většiny zbytku světa geograficky i kulturně vzdálené, těší se v současnosti popularitě mezi fanoušky napříč kontinenty. Jedním z původců této popularity je tzv. mediální mix zahrnující různé japonsky specifické mediální produkty od mangy přes anime po videohry. Cílem práce je za pomoci kvantitativního výzkumu provedeného jak v českém, tak anglicky mluvícím prostředí zjistit, jaký význam mají jednotlivá média při popularizaci Japonska, identifikovat to nejdůležitější a následně pomocí deskriptivní analýzy opírající se o teorie globalizace a kulturní hybridizace vysvětlit, čím je dané médium tak specifické. Autor při řešení zvoleného tématu došel k hlavnímu zjištění, že klíčovým médiem pro šíření japonské kultury je anime. Jednou z příčin je komerční strategie japonských producentů, kteří z anime odstraňují kulturní bariéry se záměrem učinit jej globálně co nejpřijatelnějším. S tím souvisí další významný faktor, a sice hybridní vzhled animovaných postav, které nevypadají jako Japonci, nýbrž jako jakási rasová směsice, díky čemuž mají diváci tendenci si je automaticky spojovat s jejich vlastní rasou a snadno se s nimi identifikovat. Významnou úlohu sehrávají také samotní příznivci...cs_CZ
uk.abstract.enThe focus of this master's thesis is on the role of specific media in the diffusion of Japanese culture. Even though Japan is both geographically distant and culturally distinct from the rest of the world, it has become popular among fans globally. One of the main factors contributing to this fascination is a so-called media mix including Japan-specific media ranging from manga and anime to videogames. The aim of this master's thesis is to find out, based on a quantitative research conducted in both Czech and English-speaking environments, how various media outlets in Japan contribute to its popularity world-wide, identify the most important medium and scrutinize it through a descriptive analysis based on the theories of globalisation and cultural hybridisation to see what makes this medium so distinct. The author discovered that the most significant medium contributing to the diffusion of Japanese culture is anime. One of the main reasons behind its success is a commercial strategy of Japanese producers who intentionally remove cultural boundaries out of anime to make it globally acceptable. Another contributing factor connected to that, is the hybrid look of anime characters that do not have the physical features of Japanese people, which is why audiences tend to link the characters to their own...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV