Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas"
The audience is always right: an analysis of audience viewing patterns of "Your Face Sounds Familiar" TV show
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118882Identifiers
Study Information System: 211979
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Bednařík, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
29. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce s názvem Publikum má vždy pravdu: výzkum vzorců divácké recepce televizní show "Tvoje tvář má známý hlas" se zaměřuje na výzkum motivace televizního publika ke sledování populární imitační reality show Tvoje tvář má známý hlas z produkce české televizní stanice TV Nova. Z perspektivy klasických auditoriálních výzkumů a teoretického diskurzu kulturálních studií se předkládaná kvalitativní analýza zabývá především zachycením a interpretací diváckých požitků, které publikum při sledování dané show zažívá, ale také sociálními funkcemi a kulturními významy, jakých pořad pro své uživatele nabývá. Ústředním nálezem rozboru je zjištění, že požitky diváků oscilují kolem jejich interakce s kulturními identitami, jejichž produkci se pořad systematicky věnuje. Vznik potěšení je založen na mechanismu sémiotické imitační hry s těmito kulturními identitami, respektive hře v rozeznávání pop-kulturních referencí a následném porovnávání ikonických znaků původní identity s její hereckou nápodobou. Divák zažívá potěšení v okamžiku, kdy je mu umožněno zužitkovat svůj kulturní kapitál a znalosti populárního umění tak, aby mohl tyto imitační kulturní reference dekódovat a získat z nich uspokojivý smysl. Mediální produkce by proto měla s ohledem na vlastní obsahy příslušné poznatky aplikovat, aby pro své...
A diploma work titled The Audience Is Always Right: An Analysis of Audience Viewing Patterns of "Your Face Sounds Familiar" TV Show is focusing on the research of television audience motivation to watch the popular imitation reality show Your Face Sounds Familiar a Czech television TV Nova channel production. From the perspective of classical etnographic audience research and of cultural studies theoretical discourse, the presented qualitative analysis addresses particularly the capturing and interpretation of the viewers' pleasures which the audience experiences while watching the given show, and moreover it also deals with the social functions and cultural meanings the show conveys to its consumers. The central finding of the analysis is the fact that the viewer's pleasures oscillates around their interaction with cultural identities the production of which the show systematically addresses. The origin of the pleasure is based on the mechanism of a semiotic imitation game with these cultural identities, or as the case may be, it is based on a game vesting in the recognition of pop-culture references and subsequent comparison of iconic features of the original identity with its acted resemblance. The viewer experiences pleasure at the moment when enabled to make use of his cultural capital and...